Montag, 4. April 2016

تلاش مسیحیان برای کاهش رادیکالیسم اسلامی

تلاش انجمن‌ها و رسانه‌های مسیحی برای کاهش خشونت و عملیات تروریستی مسلمانانِ افراطی علیه مسیحیان.
به گزارش «محبت‌نیوز» حملات تروریستی بنیادگرایان اسلامی علیه مسیحیان در نقاط مختلف دنیا انجمن‌ها و رسانه‌های مسیحی را به فکر پیدا کردن راهی برای جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ انداخته است.
روزنامه «لاکروا» ارگان جامعه مسیحیان فرانسه در گزارشی به ذکر نام و نشان «مریم» مادر عیسی مسیح در قرآن پرداخته است.
به نوشته لاکروا، عنوان “سیدنا” که همانا شناسه مریم (مقدس) به عربی است، در مجموع ۳۴ بار در قرآن ذکر شده است، که بمراتب بیشتر از ذکر این نام در انجیل است.
خبرگزاری فرانسه عنوان کرده این مقاله به مناسبت فراخوان انجمن دوستی مسیحیان و مسلمانان فرانسه انتشار یافته و از پیروان دو آئین خواسته شده است تا در یک گردهمایی مشترک، در روز چهارم آوریل به نیایش مشترک به درگاه الله، عیسی‌مسیح و مریم مقدس بپردازند.
“موریس بُرمن” استاد زبان عرب و اسلام شناس، به آیه‌های متعددی اشاره می‌کند که از مریم  نام برده شده و آیه‌های متعدد و حتی یک سوره کامل به وی اختصاص یافته است.
موریس بُرمن می گوید: «قرآن، باکره بودن مریم (مقدس) را می پذیرد که به گفته قرآن به خواست خداوند و بدون دخالت جنس مذکر، نطفه آن بسته شده است، در قرآن هیچ زنی از نزدیکان محمد حتی “عایشه” سوگلی وی، به اندازه مریم (مادر مسیح) مورد توجه و تجلیل قرار نگرفته‌اند.»

در اتحادیه اروپا، آلمان، فرانسه و انگلیس بیشترین جمعیت مسلمانان را در خود جای داده‌اند. با این حال مسلمانان هفت و نیم درصد از جمعیت فرانسه را به خود اختصاص دادند و در مجموع (حدود چهل و چهار میلیون نفر) مسلمان در اروپا ساکن هستند.
چندی پیش خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه به نقل از نشریه «آتلانتیک» در گزارشی با اشاره به اینکه دو سوم مردم جهان به دین‌های اسلام و مسیحیت می‌گروند، نوشت: «سال ۲۰۷۰ اسلام با رشد جمعیت مسلمانان به بزرگترین دین جهان بدل خواهد شد.»
براین اساس رشد جمعیت مسلمانان در جهان پس از ۲۰۵۰ دوبرابر دیگر ادیان خواهد بود و علاوه بر خاورمیانه در سراسر آسیا اکثریت را بدست خواهند آورد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen