Samstag, 30. September 2017

دشمنى رهبر جمهورى اسلامی (علی خامنه ای) با روحانیان ایرانى



جناب آقای سید حسین کاظمینی بروجردی از ازمدافعین جدایی دین از سیاست میباشند که از سال ۱۹۹۵ بارها بازداشت و زندانی گردید و به دفعات به دادگاه ویژه روحانیت فرا خوانده شده است.
قبل از آغاز دوران حبس در سال ۲۰۰۶، دیدگاه های او موجب شد تا در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۰۶، یک مراسم مذهبی بزرگ در تهران برپا شود که وى در طی آن از جدایی دین از حکومت سخن گفت و در ماه های پس از آن، مقامات رژیم بارها تلاش کردند تا او را دستگیر کنند، ولی با ممانعت و مقاومت هواداران ایشان که برای دفاع از ایشان در اطراف خانه او در تهران گرد آمده بودند، مواجه شدند.
در پی آن، ده ها تن از هواداران او توسط نیروهای امنیتی در ماه های سپتامبر و اکتبر ۲۰۰۶ دستگیر شدند و نهایتا در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۰۶، آقای سید حسین کاظمینی بروجردی دستگیر شد و به ۳۰ فقره جرم شامل محاربه با خدا متهم گردید. روند محاکمه او در دادگاه ویژه روحانیت کاملا ناعادلانه بود و با وجود این که خانواده وی برای دفاع از ایشان وکیل مستقلی معرفى کرده بودند، مورد موافقت دادگاه ویژه قرار نگرفت، و نهایتا به جای آن ؛ دادگاه یک وکیل تسخیری برای او در نظر گرفت که تا پیش از برگزاری جلسات محاکمه، هرگز او را ملاقات نکرد.
در دادگاه جناب کاظمینى به ۱۱ سال زندان محکوم شد و در تاریخ ۱۳ آگوست ۲۰۰۷، او خلع لباس گردید.
(اکنون او از پوشیدن لباس روحانیت منع شده و حق انجام وظایف مذهبی خود را ندارد)
و اتهامات او کاملا نا مشخص بوده است.
بر طبق شواهد؛ اعتقاد بر این است که علیرغم برخورداری ایشان از حق آزادی عقیده، بیان و برپایی و یا شرکت در اجتماعات، حکومت جمهورى اسلامى جناب کاظمینى بروجردى را به چندین جرم مبهم در ارتباط با امنیت ملی متهم و محاکمه کرده است.
دادگاه ویژه روحانیت تاکنون به طور معمول روحانیون دگراندیش را مورد پیگرد قرار داده است ، این دادگاه مسئول پیگرد و قضاوت در مورد “جرم هایی” است که از روحانیون سر می زند و معمولا این جرم ها گسترده و در برخى از اوقات شامل موارد مبهمی می باشند مانند :
اقدامات ضد انقلابی
ارتشا
فساد جنسی و اخلاقی
اقدامات غیر قانونی
اعمالی که خلاف شئون روحانیت است
و جرم هایی که روحانی نماها مرتکب می شوند که شامل اعمال زشت و یا رفتارهایی که موجب آبروریزی روحانیون است، می باشد.
(ضمنا این دادگاه به صورت یک نهاد مستقل و خارج از چهارچوب دستگاه قضایی رژیم عمل می کند و تحت نظارت مستقیم رهبری حکومت جمهورى اسلامى می باشد)
جناب کاظمینی بروجردی در تاریخ ۸ اکتبر ۲۰۰۶ بازداشت شد. ایشان در آگوست سال ۲۰۰۷ در پی یک سری محاکمه های کاملا ناعادلانه در دادگاه ویژه روحانیت، به واسطه اتهاماتی که به دلیل طرفداری از جدایی دین از سیاست با آن روبرو شده بود، به ۱۱ سال حبس محکوم شد ، که همونطور که میدانید اتهامات دقیق او که بر اساس آنها محکوم گردیده است کاملا نا مشخص میباشد.
به گزارش خبرگزاری هرانا آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی، زندانی عقیدتی و بیمار در زندان اوین که آستانه یازدهمین سال حبس خود را سپری می کند، برای نخستین بار در روز ۴ ژانویه ۲۰۱۷ به مرخصی درمانی اعزام شد.و حال آقای سید حسین کاظمینی بروجردی، روحانی دگراندیش ۵۹ ساله، از آغاز دوران مرخصی درمانی موقتشان با فشارهای شدیدی از طرف مقامات ایران روبرو شده است و بدون هیچ گونه دستور قضایی و یا اتهام، علنا در حبس خانگی به سر می برد و ایشان به طور ۲۴ ساعته تحت مراقبت امنیتی قرار دارد.
(باوجود این که ایشان به طور وخیمی بیمار هستند، ولی هر لحظه ممکن است که به زندان باز گردانده شوند)
مقامات حکومت جمهورى اسلامى محدودیت های زیادی برای جناب کاظمینى بروجردى وضع نموده ، به طوری که ایشان تنها مجاز است که از خانه خود در تهران تا محل بیمارستان و یا مطب دکتر رفت و آمد داشته باشد و نیز او اجازه ندارد با کسی ملاقات داشته باشد و خانه وی از طرف ماموران دادگاه ویژه روحانیت به طور ۲۴ ساعته تحت مراقبت امنیتی قرار دارد.
از آغاز مرخصی درمانی جناب کاظمینى بروجردى ، دادگاه ویژه روحانیت مجددا او را حداقل دو بار، نخست در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۱۷ و سپس در تاریخ ۸ آگوست ۲۰۱۷، وى را به دادگاه احضار کرده است که در هر دو مورد ایشان در دادگاه مورد تهدید قرار گرفته که به زندان برگردانده خواهد شد.
(ضمنا ماموران دادگاه تاکنون بارها به خانه او رفته و به وی هشدار داده اند که با رسانه ها صحبتی نداشته باشد، چرا که در غیر این صورت به قتل خواهد رسید)
وضعیت سلامت جسمانى جناب کاظمینی بروجردی بسیار ناگوار است به طورى که او از هنگام آغاز مرخصی درمانی، تحت آزمایش های متعدد و درمان تخصصى قرار گرفته است، ولی همچنان از بیماری های متعدد برجای مانده از دوران زندان که به دلیل جلوگیری مقامات از درمان او تشدید شده بود، رنج می برد.
این بیماری ها شامل :
عوارض قلبی
مشکلات کلیه
آرتروز شدید
دیسک کمر
وگرفتگی مجرای نخاع می باشند، علاوه بر آن دست ها و پاهای او دچار بیحسی و گاه سوزش شدید می باشند، ایشان از درد پا و کمر همچنان رنج می برد و قادر به راه رفتن و انجام امور روزانه خود نیستند.

(ضمنا وی از تنگی نفس رنج می برد و در هنگام راه رفتن به زمین می خورد)
بر اساس نظر پزشکان، بیماری های فعلی او در اثر عوارض دوران حبس می باشد که ایشان در شرایط غیر بهداشتی، بدون تغذیه مناسب و عدم درمان بیماری های خود حبس شده بود.
در دوران زندان، او از بیماری های متعددی شامل درد مزمن استخوان ها و مفاصل رنج می برد که حتی توان راه رفتن را نیز از وی گرفته بود. پزشک زندان اوین که وی را پیش از مرخصی درمانی معاینه کرد، به ایشان گفته بود که احتمالا به دیسک کمر مبتلا شده است و برای تشخیص آن نیاز به آزمایش اسکن MRI دارد که در درمانگاه زندان موجود نیست. با این حال، آقای سید حسین کاظمینی بروجردی هرگز به بیمارستان منتقل نشد تا تحت اسکن قرار گیرد.
(با توجه به این شرایط حکومت جمهورى اسلامى معتقد است که هنوز چند ماه از دوران حبس او باقی مانده است، و هر وقت که بخواهند او را به زندان باز مى گردانند)
جناب کاظمینی بروجردی از آغاز دوران مرخصی درمانی در ژانویه ۲۰۱۷، از حق نوشتن و یا نشر، سخنرانی، ادامه تدریس و برپایی جلسات ایدئولوژیک و یا عقیدتی منع شده و تاکنون دو بار به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده است.
نخستین بار در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۱۷ ایشان به این دادگاه برده شد و دادستان ویژه به او هشدار داد که در مورد انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود در ماه می ۲۰۱۷ برگزار شود، بیانیه ای صادر نکند، در غیر این صورت به زندان برگردانده خواهد شد.
دومین بار در تاریخ ۸ آگوست ۲۰۱۷، ایشان به دادگاه ویژه انتقال یافت و از او در مورد ماجرایی بازجویی شد که عده ای از طرفداران و شاگردان وی به منظور ملاقات با ایشان به محوطه پارکینگ بیمارستانی که وى در آنجا تحت معاینه قرار داشت، رفته بودند.
دادستان ویژه روحانیت به وی گفته بود که او به هیچ وجه حق دیدار با شاگردان و طرفدارانش را ندارد و اگر این ماجرا دوباره تکرار شود، وی اجازه رفتن به بیمارستان را هم دیگر نخواهد داشت.
(ضمنا دادستان ویژه به او هشدار داد که ما نگران تو هستیم، چرا که ممکن است عناصر خودجوش به تو حمله کنند و تو را کتک زده و به قتل برسانند!!)
این سخنان دادستان ویژه از دید جناب بروجردی به مفهوم تهدید غیر مستقیم به ترور از طرف حکومت تلقی گردید.
پیش از مرخصی درمانی شرط های متعددی از طرف مقامات برای جناب کاظمینی بروجردی قرار داده شده بود. علاوه بر وثیقه سنگین سه میلیارد ریالی = معادل ۹۲۶۷۰$ دلار امریکا و قرار کفالت از طرف دو کفیل، او باید به سه نهاد امنیتی از جمله وزارت اطلاعات، کتبا تعهد می داد که با رسانه ها صحبت نکند و در اجتماعاتی با حضور بیش از ۱۰ نفر حاضر نگردد.
در پایان خاطر نشان میشوم که جناب کاظمینی بروجردی یک زندانی عقیدتی است که به طور صلح آمیز عمل کرده و خواستار برخورداری از حقوق خود مبنی بر آزادی عقیده، بیان و برپایی و یا شرکت در اجتماعات میباشد. و همچنین ایشان در دوران زندان هیچگاه از درمان لازم برای بیماری هایی که به آن دچار شده بود، برخوردار نگردید.
و کلام آخر دادگاه ویژه روحانیت یک نهاد کاملا ناعادلانه و برخلاف استاندارد های بین المللی میباشد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen