Mittwoch, 25. April 2018

معوقات مزدی کارگران در ۲ واحد صنفی



خبرگزاری هرانا – حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه فولاد قزوین از معوقات مزدی چند ماهه خود خبر دادند، در تهران نیز یازده نفر از کارگران شرکت پارس متال که سال گذشته با استناد به قانون بازنشستگی پیش از موعد، بازنشست شده و به تأمین اجتماعی مراجعه کرده‌اند، هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، حدود ۲۰۰ کارگر کارخانه فولاد قزوین (تاکستان) قبل از واگذاری شرکت فولاد قزوین به کارفرمای جدید، حدود ۶ تا ۷ میلیون تومان طلبکار هستند که می‌گویند؛ “کارفرما راضی به پرداخت این معوقات مزدی نمی‌شود”. همچنین گفته می‌شود؛ “کارفرما بابت معوقات مزدی از اسفند ماه به کارگران بدهکار است”. مطالبات دیگری همانند حق بیمه، سختی کار و سنوات نیز به کارگران پرداخت نشده است.
کارگران این کارخانه می‌گویند: “جدا از مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، به دنبال تأمین امنیت شغلی خود هستند”.

کارگران «پارس متال» در انتظار بازنشستگی پیش از موعد/کارفرما چهار درصد را نپرداخت

به گزارش خبرنگار ایلنا، مورخ ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، یازده نفر از کارگران شرکت پارس متال که سال گذشته با استناد به قانون بازنشستگی پیش از موعد، بازنشست شده و به تأمین اجتماعی مراجعه کرده‌اند، هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.
یکی از این کارگران به نمایندگی از همکارانش گفت: “ما یازده نفر که مابین مرداد ماه و اسفند سال گذشته بازنشست شده‌ایم، هنوز تکلیف مستمری و شرایط بازنشستگی‌مان مشخص نیست چراکه کارفرما چهار درصد بازنشستگی پیش از موعد را به تأمین اجتماعی نپرداخته است.
به گفته‌ی او تا زمانی که این چهار درصد پرداخت نشود، مستمری بازنشستگی برقرار نخواهد شد و از عیدی و مزایای مزدی نیز خبری نخواهد بود.
این کارگرِ به تازگی بازنشسته شده می‌گوید: “دوندگی‌های بسیار کردیم ولی راه به جایی نبردیم؛ کارفرما می‌گوید «ندارم که بپردازم» لذا ما نیز بلاتکلیف مانده‌ایم”.
او از مسئولان تأمین اجتماعی می‌خواهد که راهی پیش پای او و همکارانش قرار دهند که از این مخمصه و سرگردانی نجات پیدا کنند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen