Samstag, 19. März 2016

ادعای متناقض ظریف درباره پناهجویان ایرانی

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با تلویزیون «ای بی سی» مدعی شده است ایرانیانی که به عنوان پناهجو به کشورهایی مانند استرالیا می‌روند درباره‌ وضعیت حقوق بشر در ایران دروغ می‌گویند.
zarif2016
به گزارش «محبت نیوز» وزیر خارجه ایران می‌گوید ایرانیانی که به عنوان پناهجو به کشورهایی مانند استرالیا می‌روند درباره‌ وضعیت حقوق بشر در ایران دروغ می‌گویند.
 کمتر از ۱۰ روز پس از انتشار گزارش احمد شهید درباره وضعیت حقوق بشر در ایران از جمله شماربالای اعدام، شکنجه، زندانی شدن روزنامه‌نگاران و فعالین سیاسی و سرکوب و اذیت نظاممند اقلیتهای دینی، قومی و جنسی در ایران نیز انتقاد شده محمدجواد ظریف که اخیرن به جنوب شرقی آسیا و اقیانوسیه سفر کرده در گفتگو با “فلیپ ویلیامز”، خبرنگار تلویزیون «ای بی سی» مدعی شده ایرانیانی که به عنوان پناهجو به کشورهایی مانند استرالیا می‌روند درباره وضعیت حقوق بشر در ایران دروغ می‌گویند.
در بخشی از این گزارش ویلیامز با اشاره به رد درخواست نزدیک به ۹هزار پناهجوی ایرانی از سوی دولت استرالیا از ظریف پرسیده “شما می‌گویید که ادعاهای هیچ‌کدام از آن هزاران نفر درست نیست؟” که وزیر خارجه ایران در پاسخ گفته “من می‌گویم که اگر کسی ادعایی می‌کند باید هزینه‌اش را هم بپردازد. ما آن ادعا‌ها را نکرده‌ایم. این افراد کسانی هستند که از حقوق بشر برای مقاصد سیاسی استفاده می‌کنند.”
شهید در گزارش خود همچنین نسبت به افزایش شمار اعدام هایی که رسمن توسط مقامات ایران تأیید شده، ابراز نگرانی کرده است.او می گوید که در طول سال ۲۰۰۱ (تا ماه دسامبر)، ۴۲۱ مورد اعدام رسمن اعلام شده و ۲۴۹ مورد اعدام مخفی به اطلاع وی رسانده شده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen