Montag, 7. März 2016

بهداشت و محیط زیست > نارضایتی شهرستان ها از وضعیت بهداشت و درمان

نارضایتی شهرستان ها از وضعیت بهداشت و درمان

خبرگزاری هرانا ـ عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت که وضعیت بهداشت و درمان کشور مخصوصاً در شهرستان ها و روستاها وضعیت نامطلوبی است، مسئولان باید در برابر هرگونه اهمال و سستی خود و از دست رفتن جان مردم بی گناه پاسخگو باشند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بسیج، احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: “وضعیت بهداشت و درمان در کشور مخصوصاً در شهرستان ها و روستاها وضعیت نامطلوبی است”.
وی در ادامه افزود: “البته کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما به دلیل اتخاذ رویکردهای نامناسب به اهداف مورد نظر نمی رسیم لذا باید روش های بهتر و کارآمدتری را در پیش بگیریم ضمن اینکه بودجه درمان و بهداشت هم به خوبی تأمین نشده است”.
نماینده مردم ملایر خاطر نشان کرد: “مردم روستاها و شهرستان ها از وضعیت بهداشت و درمان راضی نیستند و این نشان می دهد که در دستیابی به اهداف بلند در حوزه سلامت دچار مشکل هستیم در حال حاضر با گرانی هزینه ها در کلینیک ها مواجهیم که توصیه می شود یک بازنگری در بند ۱۲ طرح تحول سلامت انجام شود و مسئولان راه اشتباه خود را ادامه ندهند زیرا در صورت ادامه راه اشتباه، سرمایه و بودجه بیشتری هزینه خواهد شد”.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: “طرح تحول سلامت در پاره ای از جهات موفقیت آمیز بوده ولی در جهات اصلی خود دارای مشکلاتی است لذا کارشناسان باید با توجه و نگرشی خوب و مناسب نواقص آن را برطرف کنند”.
این نماینده مجلس تصریح کرد: “الان در بسیاری از روستاهای کشور به دلیل فاصله زیاد با شهر دسترسی آسان و ارزان به مراکز بهداشتی وجود ندارد مسئولان باید در برابر هرگونه اهمال و سستی خود و از دست رفتن جان مردم بی گناه پاسخگو باشند”.
آریایی نژاد در خاتمه اظهار داشت: “یک مسئله ای که به شدت مورد اعتراض بنده است اینکه از وزیر بهداشت و درمان تقاضای حضور در شهرستان ملایر را داشتم اما ایشان به قول خود وفا نکرد وزیری که مسئول است باید پاسخگو باشد با توجه به اینکه این وزارتخانه مسیر درستی را در پیش نگرفته شاید به تاریک ترین نقطه دولت یازدهم تبدیل شود”.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen