Sonntag, 20. März 2016

امام جمعه اصفهان: نوروز این نیست که مثل گوسفند بالا و پائین بپرند


کاندیدای "لیست امید" در اصفهان: نوروز این نیست که عده‌ای مانند گوسفند بالا و پایین بپرند
یوسف طباطبایی‌نژاد، "امام‌جمعه" اصفهان و عضو مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی می‌گوید معنی عید نوروز این نیست که «عده‌ای دور هم جمع شوند و مانند گوسفند بالا و پایین بپرند».
 
آقای طباطبایی‌نژاد این سخنان را در "نمازجمعه" روز گذشته (۲۸ اسفند-۱۸ مارچ) اصفهان بیان کرده است.
او با بیان این‌که «نوروز به معنی بازگشت به اصالت خویش یعنی خداشناسی است» افزوده که «نوروز عید تحول است و این تحول باید یک تحول انسانی باشد نه حیوانی».
 
وی همچنین مدعی‌ شده که نوروز، روز «حکومت ظاهری» علی، امام اول شیعیان است.
 
این بخش از اظهارات "امام‌جمعه" اصفهان بعد از انتشار اولیه در خبرگزاری "ایسنا" از روی وب‌سایت این خبرگزاری حذف شد با این وجود، هم‌چنان در وب‌سایت‌های دیگر خبری از جمله "تابناک" دیده می‌شود.
 
گفتنی است یوسف طباطبایی‌نژاد به تازگی با بیش از یک میلیون رای و به عنوان رای اول اصفهان، یک بار دیگر به عضویت مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی درآمده است. او در این انتخابات از جمله چهره‌های تندروی منصوب علی خامنه‌ای بود که هم‌زمان از سوی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت نیز حمایت می‌شد و نام وی در لیست موسوم به "امید" قرار داشت.
 
از طباطبایی‌نژاد به عنوان آمِر اصلی اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای پاییز ۱۳۹۳ بر روی زنان و دختران اصفهانی یاد می‌شود. وی هم‌چنین بارها از آن‌چه «اختلاط دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌ها» می‌خواند، انتقاد کرده و خواهان تفکیک جنسیتی کامل محیط‌های آموزشی شده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen