Sonntag, 6. März 2016

یک نظر سنجی و علت جذابیت داعش برای دختران اروپایی

«چارلز لستر»، عضو مرکز تحقیقاتی بروکینگز در دوحه پایتخت قطر اعلام کرده است که داعش با جذب زنان، مناطق تحت کنترل خود را به هتل‌های پنج ستاره تبدیل کرده است.
به گزارش «محبت نیوز» سایت های ارتباط اجتماعی در اینترنت یکی از راه های داعش برای جذب نیرو است و تاکنون هزاران نفر از مناطق مختلف از همین راه به داعش ملحق شده‌اند و در این سایت ها به زنان می‌گویند که آنان را برای تشکیل خانواده و پرستاری و معلمی نیاز دارند.
در این میان ، نتایج یک نظرسنجی که هفته پیش توسط اندیشکده واشنگتن انجام گرفت نشان می‌دهند که گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) در اروپا در مقایسه با خاورمیانه از حمایت بیشتری برخوردار است. این نظرسنجی نشان داد که تنها ۳ درصد مصری‌ها، ۵ درصد سعودی‌ها، و کمتر از ۱ درصد لبنانی‌ها نظر مثبتی درباره داعش دارند.
از سوی دیگر اما ۷ درصد انگلیسی‌ها و ۱۶ درصد فرانسوی‌ها نظر مساعدی نسبت به داعش داشتند و ۲۷ درصد شهروندان فرانسوی ۱۸ تا ۲۴ ساله نیز دیدگاهشان نسبت به داعش مثبت بود.
نحوه جذب زنان به داعش
روزنامه لس آنجلس تایمز گزارش داد شش یا هفت ماه پیش یک یا دو زن از طریق اینترنت جذب داعش می شد، ولی هم اکنون تعداد زیادی از زنان و دختران جذب این گروه می شوند و یکی از اعضای داعش در صفحه شخصی خود در سایت تامبلر نوشت ” ۱۰ یا ۲۰ زن و دختر و گاه بیشتر هر روز به داعش می پیوندند.
داعش در سایت های ارتباط اجتماعی به زنان و دختران نحوه گذشتن از مرزهای ترکیه را آموزش می دهد و از آنها می خواهد که روادید گردشگری اخذ کنند و اطلاعات سیاحتی خود را برای پاسخ دادن به سؤالات مرزبانان افزایش دهند، و با خود لباس اضافی به همراه داشته باشند تا اگر لباس آنها هنگام عبور کردن از زیر سیم خاردارهای مرزی پاره شد ، لباس دوم را بپوشند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen