Sonntag, 6. März 2016

وخامت حال یک زندانی سیاسی در شانزدهمین روز اعتصاب غذا

وخامت حال یک زندانی سیاسی در شانزدهمین روز اعتصاب غذا

خبرگزاری هرانا – وضعیت سعید حسین‌زاده، زندانی سیاسی، در شانزدهمین روز اعتصاب غذا “نگران‌کننده” گزارش شده است. بهداری زندان طی نامه‌ای به دادستانی تهران گفته است که با توجه به «افت قابل توجه فشار و ضربان قلب و مشکلات قلبی گذشته»، ادامه این وضعیت می‌تواند به بروز سکته قلبی منجر شود.

بنا بر اطلاع منابع هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مسئولین قضایی با توجه به این نامه از خانواده سعید حسین زاده خواسته‌اند او را به شکستن اعتصاب تشویق کنند چون به گفته آنان این کار هیچ فایده‌ای ندارد.
این فعال مدنی از جمعه سی ام بهمن ماه اعلام اعتصاب غذا کرده و گفته است تا زمان وصول مطالبات به اعتصاب خود ادامه می‌دهد.
«اعزام به مرخصی درمانی، اجرایی شدن عدم تحمل کیفر و یا توقف و تعلیق مجازات» مطالباتی است که او قانونا حق خودش اعلام کرده است.
با وجود بیماری های مختلف و صدور گواهی عدم تحمل کیفر از سوی زندان، مقامات امنیتی تا کنون با آزادی یا مرخصی این زندانی سیاسی مخالفت کرده‌اند.
سعید حسین زاده در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران سپاه در منزل شخصی‌اش دستگیر و به سلول‌های انفرادی بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد.
وی در دادگاه بدوی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به هفت سال زندان محکوم شد. حکمی که در مرحله تجدیدنظر و در شعبه ۳۶ توسط قاضی زرگر تایید شد. این در حالی است که مجموع اشد مجازات این دو اتهام چهار سال حبس بیشتر نیست.
آقای سعید حسین‌زاده هم‌اینک دومین سال حبس خود را در بند هفت زندان اوین سپری می کند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen