Montag, 29. Januar 2018

یک شهروند زرتشتی و همسرش در ایران به حبس و مصادره اموال محکوم شدند

کانون مدافعان حقوق بشر گزارش داد که کارن وفاداری، شهروند زرتشتی، و همسرش آفرین نیساری، به حبس و مصادره تمامی اموال محکوم شده‌اند.
شیرین عبادی، حقوقدان و برنده جایزه نوبل، روز دوشنبه نهم بهمن،‌ با تائید این خبر به رادیو فردا گفت که اتهام وارد شده علیه این زوج، « اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شده است.
به نوشته وب‌سایت کانون مدافعان حقوق بشر، در پی برگزاری دادگاه این زوج در آذرماه سال جاری، آفرین نیساری، مدیر گالری هنری «ان» به ۱۶ سال حبس و همسرش کارن وفاداری، که دارای تابعیت دوگانه ایرانی-آمریکایی‌ست به ۲۷ سال زندان و مصادره تمامی اموال محکوم شدند.
بر اساس این گزارش، دادگاه خانم نیساری و آقای وفاداری روز پنجم آذر و در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
به گفته کانون مدافعان حقوق بشر،‌ حکم قاضی صلواتی در حالی صادر شده است که آفرین نیساری و کارن وفاداری اتهامات وارد شده را رد کرده بودند.
یک منبع آگاه به وب‌سایت کانون مدافعان حقوق بشر گفت که قاضی دادگاه، بدون توجه به دفاعیات وکیل و اعتراض او به انتساب اتهامات بدون ارائه کمترین مستندات حقوقی، احکام سنگینی علیه خانم نیساری و آقای وفاداری صادر کرد.
بر اساس این گزارش، آفرین نیساری‌ و کارن وفادادی روز ۳۰ تیر سال گذشته به دست ماموران سپاه پاسداران بازداشت شدند و مدت پنج ماه در سلول‌های انفرادی بند دو- الف زندان اوین، زندانی بودند. آنها پس از این مدت به بندهای عمومی اوین منتقل شدند.
به گفته کانون مدافعان حقوق بشر، آقای وفاداری از ایرانیان زرتشتی است که پس از سال‌ها زندگی در آمریکا به ایران بازگشته و سرمایه خود را از کشور خارج نکرده است.
او پیش از بازداشت، برای استرداد بخشی از املاک موروثی خانواده‌اش، شکایت‌های متعدد و پیگیری‌های زیادی انجام داده بود که این شکایت‌ها با بازداشت‌ او و همسرش متوقف شده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen