Freitag, 19. Januar 2018

بدعت پرهزینه برای انتقال به عراق؛ کشتی طلایی با سوره‌های قرآنی!

همان‎ها که مردم می‎خواستند در تحریم‎ها اشکنه و نان و پیاز بخورند حالا غرق در بودجه‎هایی شدند که از کیسه بیت ‏المال به سفره مراکز اسلامی می‏رود و در نهایت سر از کربلا و نجف و یا فلسطین و سوریه و یمن در می‎آورد.
به گزارش «محبت نیوز» رونمایی از یک کشتی ۷۰ کیلویی مُطلا (ساخته شده از طلا) در قم که روی آن آیات قرآن و اسامی امامان شیعه حک شده بود سر و صدای زیادی در ایران به پا کرد.
انتشار تصاویر مربوط به مراسم رونمایی این کشتی در قم که آماده انتقال به کربلا و قرارگرفتن در حرم امام سوم شیعیان است همزمان با موج اعتراضات مردم برای گرانی و فقر و بدبختی، بازتاب گسترده‎ای رسانه‎ها و شبکه‎های اجتماعی داشته و به جایگاه دستگاه‎های عریض و طویل دینی در جمهوری اسلامی ضربه سنگینی زده است.
اکثر مردم، حتی آنهایی که متدین به اسلام هستند، انتقاد کردند که چرا این همه پول شرف چنین بریز و بپاش‌هایی شده در شرایطی که ۳۰ میلیون فقیر و گرسنه در کشور هستند خیلی‎ها به نان شب محتاج‎اند.
گروهی این هزینه‎ها و این تصمیم‎ها را به نوعی بت‎پرستی تشبیه کردند که زیر سایه روحانیت جاه طلب شیعه رشد کرده است.
گرچه هیچ یک از مقام‏های رسمی جمهوری اسلامی واکنشی به این ماجرا نشان نداد اما به وضوح مشخص است که بار دیگر نهادهای دینی را در یک مخمصه بزرگ قرار داده و آنهم «عدالت اسلامی» و «انصاف» است که حالا دیگر اهالی حوزه و صاحبان قدرت با لباس روحانیت فرسخ‎ها از آن فاصله گرفتند.
همان‎ها که مردم می‎خواستند در تحریم‎ها اشکنه و نان و پیاز بخورند حالا غرق در بودجه‎هایی شدند که از کیسه بیت‏ المال به سفره مراکز اسلامی می‏رود و در نهایت سر از کربلا و نجف و یا فلسطین و سوریه و یمن در می‎آورد.
مشخص نیست، تا کی همچنان قرار است روحانیون که ظرف ۴ دهه گذشته جیب‏شان بیش از هر طیف و دسته‏ای زیر سایه نظام جمهوری اسلامی پُر شده است همچنان از سفره انقلاب بیشتر سهم را ببرند و پاسخگو نباشند.
ساخت چنین آثار هنری با قیمت‎های نامشخص و ارزش‎های میلیاردی مربوط به امروز و دیروز نیست. درهای طلایی مقبره‎ها، گنبدهای طلایی و تابلوها و فرش‎های نفیسی که از سفره ملت سر از مراکز دینی و مقبره امامان و امام‎زاده‎ها در می‎آورد سال‎هاست تصویر شفافی از دین حکومتی و جایگاه شهروندان در آن را نمایان می‎کند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen