Sonntag, 12. August 2018

صدور حکم ۵ سال حبس تعزیری برای شکوفه یداللهی درویش گنابادی

خبرگزاری هرانا – شکوفه یداللهی درویش گنابادی محبوس در زندان قرچک ورامین که در پی حادثه گلستان هفتم به همراه سه فرزند خود بازداشت شد، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت و محرومیت از فعالیت اجتماعی و رسانه‌ای محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور، شکوفه یداللهی درویش محبوس در زندان قرچک با حکم قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت و محرومیت از فعالیت اجتماعی و رسانه‌ای محکوم شد.
خانم یداللهی یکم اسفند ۱۳۹۶ همراه با صدها درویش گنابادی که در میان آنها سه فرزند وی نیز حضور داشتند مورد حمله نیروهای لباس شخصی قرار گرفت و با این دلیل که مادر کسری نوری است بازداشت و به زندان قرچک منتقل شد.
سه فرزند این زن درویش با نام‌های کسری نوری،پوریا نوری و امیر نوری که همراه با مادرشان در حادثه گلستان هفتم بازداشت شده بودند به ترتیب به ۱۲، ۲ و ۶ سال حبس محکوم شده‌اند. به این ترتیب این خانواده چهارنفره مجموعا به تحمل ۲۵ سال حبس تعزیری و ۶ سال محرومیت از فعالیت‌های رسانه‌ای و اجتماعی محکوم شده‌اند.
شکوفه یداللهی درویش گنابادی محبوس در زندان قرچک ورامین روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ برای چهارمین بار از زندان زنان قرچک به بیمارستان امیراعلم منتقل شد.

خانم یداللهی هنگام بازداشت در حادثه‌ی موسوم به گلستان هفتم در نتیجه‌ی ضرب و جرح نیروهای لباس‌شخصی دچار شکستگی از ناحیه سر شده و حس بویایی خود را به طور کامل از دست داده است.

هرانا پیش‌تر گزارشی درخصوص آخرین وضعیت شکوفه یداللهی و فرزندانش، امیر، پوریا و کسری نوری، دراویش زندانی که در حوادث گلستان هفتم بازداشت شده بودند منتشر کرده بود.
روز سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در خصوص پرونده دراویش زندانی از صدور ۳۳۰ فقره حکم از سوی شعب دادگاه انقلاب اسلامی خبر داد و در ادامه گفت: “در مورد بیست و پنج نفر از متهمانی که با حاضر نشدن در جلسه دادگاه، به عمد تلاش می‌کردند مانع محاکمه شوند، دادگاه با ابلاغ واقعی وقت رسیدگی به متهمان، طبق مقررات دادرسی کیفری اتخاذ تصمیم نمود و حکم به نحو حضوری صادر گردید”.
لازم به یادآوری است، از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نور علی تابنده با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأمورین امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجى از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen