Sonntag, 12. August 2018

معاون بهزیستی یزد: افزایش ازدواج‌ ۱۴ ساله‌ها در یزد

خبرگزاری هرانا – دکتر محمدعلی صادقی‌پور معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد گفت که ازدواج های واکنشی در سن ۱۴ و ۱۵ سال در یزد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی صادقی‌پور در نشست خبری پویش ازدواج پایدار، گفت: “در یزد دو ازدواج را بیشتر شاهد هستیم که شامل ازدواج در سن بالا ۲۸ تا ۳۰ سال و ازدواج واکنشی در سن ۱۴ و ۱۵ سال که در خیلی از مردم از ترس بسیاری از مسائل یا متاسفانه به تبع برخی تبلیغات، ازدواج‌های این سنین پیدا شده است”.
وی گفت: “متوسط سن ازدواج نسبت به سال‌های قبل بالاتر رفته است اما در آمار صرف یک عدد نمی‌توان نگاه کرد چرا که بحثی درخصوص سن ازدواج وجود دارد که دقیقاً نشان دهنده واکنش مردم است”.
صادقی پور در خصوص تاثیر اقتصاد بر کاهش ازدواج، گفت: “مطالعه‌ای که سالها قبل انجام شد نشان داده از لحاظ مالی هزینه طلاق ۷۰ میلیون تومان است یعنی افراد از بسیاری منافع ملی چشم می‌بندند و حتی هزینه مالی می‌کنند که جدا شوند لذا نمی‌توان گفت اقتصاد تاثیری در ازدواج پایدار دارد”.
وی با بیان این که آنچه در ازدواج تاثیرگذار است، ازدواج‌های بدون آموزش است، گفت: “مطالبه ازدواج پایدار مثل سایر مطالبات مردم برعکس اتفاق افتاده است، بدین معنی که در بحث خانواده وقتی ما متوجه شدیم که خانواده‌ها مسئله‌دار شدند و طلاق نمود پیدا کرد”.
وی، طلاق‌های عاطفی و روانی را یادآور شد و گفت: “همه این موارد، این حساسیت را روی ازدواج ایجاد کرد که باید در حوزه ازدواج پایدار آموزش داده شود. مهمترین کاری که در پویش اجتماعی ازدواج پایدار در حال انجام است نگاه پیشگیرانه و ارتقایی به جای برنامه‌های مداخله‌ای، درمانی و مشاوره‌ای است. این سازمان در گذر فرهنگ و هنر یزد اقدام به راه‌اندازی پاتوق ازدواج برای آموزش مفاهیم پیش از ازدواج و زندگی مشترک کرده است. در این پاتوق مراحل ازدواج آگاهانه شامل آشنایی، عشق، معیارهای انتخاب همسر و سال اول زندگی آموزش داده می شود”.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen