Montag, 4. Dezember 2017

اتهام‌های جدید علیه سه مدیر دولت احمدی‌نژاد

یک روز پس ازحمله رئیس قوه قضائیه به محمود احمدی نژاد و پاسخ مشاور رئیس جمهوری سابق ایران به او، جلسه بازپرسی از حمید بقایی، علی اکبر جوانفکر و حبیب الله خراسانی، سه مدیر دولت آقای احمدی نژاد، به اتهام‌های جدید برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، حمید بقایی معاون اجرایی، علی اکبر جوانفکر مشاور و حبیب الله خراسانی، ذیحساب نهاد ریاست جمهوری، صبح روز دوشنبه ۱۳ آذر، در شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه حضور یافتند.
براساس این گزارش، بازپرسی از آقای بقایی انجام شد و قرار است در جلسات بعدی، بازپرسی از دو نفر دیگر انجام شود.
این سه تن پس از ابراز سخنانی درباره پرونده آقای بقایی و تحصن در حرم عبدالعظیم در شهرری در اعتراض به اقدامات قوه قضائیه به دادسرا احضار شده بودند.
اتهام آنها، «تبلیغ علیه نظام و نشراکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» اعلام شده است.
یک روز پیش از حضور این سه مقام دولت سابق در دادسرا، رئیس قوه قضائیه سخنان محمود احمدی نژاد علیه این نهاد را «بالاترین خیانت» خوانده و او را متهم کرده بود که «علیه نظام شمشیر کشیده» و در مدت چند دقیقه «۵۰ دروغ» گفته است.
این سخنان واکنش به گفته های محمود احمدی‌نژاد در روز دوم آذر بود که قوه قضائیه را به «نقض قانون اساسی» متهم کرده و گفته بود که «اگر قرار بود دیکتاتوری قوه قضائیه داشته باشیم انقلاب نمی‌کردیم».
وی مدعی شده بود که در شورای عالی امنیت ملی در مورد ستار بهشتی «من تقریباً با رئیس قوه قضائیه دعوا کردم، فریاد زدم سرشان! گفتم جنایت کردید شما».
آقای احمدی‌نژاد همچنین از تشکیل پرونده جدید برای حمید بقایی و دیگر نزدیکانش به دلیل انتقاد از مقامات قوه قضائیه انتقاد کرده بود.
در همین حال، علی اکبر جوانفکر، مشاور محمود احمدی نژاد، روز یکشنبه ۱۲ آذر، در نامه ای به رئیس قوه قضائیه ضمن انتقاد از سخنانش خواستار اصلاح « رویه دستگاه قضایی در مواجهه غیرمنطقی با منتقدین و نیروهای دلسوز کشور» از جمله محمود احمدی نژاد و همکارانش در دوره ریاست جمهوری شد.
آقای جوانفکر اتهام رئیس قوه قضائیه به محمود احمدی نژاد مبنی بر«خیانت و خنجر زدن از پشت به نظام جمهوری اسلامی» را « توهین به شعور مردم» خواند.
وی همچنین گفته های دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه را «آب به آسیاب دشمن ریختن» دانست و نوشت که این دو مقام قضایی «به اندازه تمامی تلاش‌های مخالفان و دشمنان نظام، به حیثیت و اعتبار این قوه، لطمه وارد کردند».
وی اعلام کرد که رئیس قوه قضائیه نیز «با همان سبک و سیاق» دو مقام دیگر این نهاد سخن گفته و «عصبانیت و ناتوانی از کنترل رفتار و گفتار» در سخنان هر سه «موج می‌زند».
مشاور محمود احمدی نژاد تاکید کرد که «عصبانیت و ناتوانی از کنترل رفتار و گفتار، به هیچوجه زیبنده مقامات قضایی نیست زیرا در نتیجه آن شاهد بروز بی عدالتی، تعدی به حقوق دیگران و آمیخته شدن موضوعات عمومی با اغراض سیاسی و شخصی خواهیم بود».
آقای جوانفکر درنامه خود نوشت که رئیس قوه قضائیه و دیگر مقامات این قوه «مصرانه خود را معادل نظام» جمهوری اسلامی می‌دانند و« به همین بهانه، راه را بر هرگونه انتقادی» می‌بندند.
پیش از رئیس قوه قضائیه، محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، روز پنجم آذر، در واکنش به سخنان آقای احمدی نژاد درباره قوه قضائیه، دوره ریاست‌جمهوری او را «کلکسیونی از قانون‌گریزی» خوانده و آقای احمدی‌نژاد را به «دروغگویی» متهم کرده بود.
دو روز بعد نیز غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضائیه، گفته‌های محمود احمدی‌نژاد، را حاوی «ده‌ها دروغ، توهین و گنده‌گویی» خواند و با ذکر یک داستان، رئیس‌جمهوری سابق ایران را به «یک لات» تشبیه کرد که «یک مدت از چشم‌ها افتاده بود» و برای جلب توجه به دیگران «فحش» می‌دهد.
در مقابل، آقای احمدی‌نژاد و نزدیکانش عبارت‌هایی چون «ظالم»، «دیکتاتور» و «منحرف» را دربارهٔ مقامات قوه قضائیه به کار برده‌اند.
محمود احمدی نژاد و حمید بقایی همچنین به صورت تلویحی به موضوع «جاسوسی» زهرا لاریجانی، دختر رئیس قوه قضائیه و پرونده‌های «زمین خواری» و فساد مالی محمد جواد لاریجانی و فاضل لاریجانی، دو برادر روسای قوه قضائیه و قوه مقننه، اشاره کرده اند.
مقامات قوه قضائیه پیش از این، گزارش‌ها درباره «جاسوسی» دختر رئیس قوه قضائیه را تکذیب کرده‌اند. درباره «زمین خواری» محمد جواد لاریجانی و فساد مالی فاضل لاریجانی، نیز در سال‌های گذشته پرونده‌هایی تشکیل شده اما درباره نتیجه آن گزارشی منتشر نشده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen