Donnerstag, 28. Dezember 2017

احمدی‌نژاد: اگر یک نفر نظر دیگری خلاف رهبری داشت، باید بمیرد؟

محمود احمدی‌نژاد یک روز پس از انتقادهای آیت‌الله علی خامنه‌ای علیه مواضع اخیر او گفت:«اگر رهبر نظری داشت و یک نفر نظر دیگری داشت، باید بمیرد؟»
رئیس‌جمهوری سابق ایران با اعلام این مطلب در جریان سفر خود به بوشهر در روز پنجشنبه هفتم دی، در واکنش به انتقاد تعدادی از بسیجیان معترض به او، افزود که باید «کمک» آیت‌الله خامنه‌ای بود، و این کمک به معنای آن است که « فکر شود و اگر جایی اشتباه و آسیبی هست، گفته شود».
وی تاکید کرد که «رهبری می گوید از من هم انتقاد کنید، نه اینکه چشمت را ببیند و چیزی نگو. شما هم می‌توانید ضمن اینکه رهبری را دوست دارید، نظر هم بدهید. اگر نظر دادید که نمی‌شود آدم بدی باشید».
رهبر جمهوری اسلامی روز چهارشنبه ششم دی، به‌طور تلویحی محمود احمدی‌نژاد را متهم کرده بود که «کار دشمن را در داخل انجام می‌دهند» و گفته بود: «کسانی که همه امکانات کشور دست‌شان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند».
براساس یک فیلم منتشر شده در وب‌سایت «دولت بهار»، نزدیک به آقای احمدی‌نژاد، تعدادی از بسیجیان روز پنجشنبه با پلاکاردهایی در دست به او و همراهانش اعتراض کرده‌اند.
رئیس دولت‌های نهم و دهم در پاسخ به اعتراض این نیروهای بسیجی مبنی بر اینکه در مقابل رهبر جمهوری اسلامی ایستاده است، گفت: «رهبری به شما اجازه داده که تهمت بزنید؟ نمی‌شود که یک طرفه گاز بدهید. آدم دو تا بولتن بخواند و دو تا خبر به او بدهند، نمی‌تواند راجع به افراد قضاوت کند.شما باید نظرت را اثبات کنی».
او با اشاره به اینکه عده‌ای با اسفندیار رحیم‌مشایی مخالف هستند، افزود: «می‌توانند مخالف باشند. آزادند. ولی نمی‌توانیم بگوییم چون مخالف تو هستم، خفه شو، زندگی نکن».
رئیس جمهوری سابق ایران همچنین در واکنش به اعتراض این جوانان بسیجی مبنی بر حضورش در انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم نیز گفت: «حال که ما در انتخابات نبودیم. دو دستگی ایجاد نشد؟»
محمود احمدی‌نژاد درباره سخنان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر «بصیریت» نیز پاسخ داد: «بصیرت این است که حق را بشناسی و اطلاعات درست بدهی. همین که یک سری بلندگوها چیزی را می‌گویند و تکرار می‌کنید، بصیرت نیست. باید حق را شناخت و کشف کرد».
آیت‌الله خامنه‌ای، روز چهارشنبه، پس از درگیری‌های لفظی محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش با قوه قضائیه، بدون اشاره به نام فرد یا افراد مشخصی، از عملکرد دستگاه قضایی دفاع کرده و گفته بود: «نمی‌شود که انسان یک دهه همه‌کاره کشور باشد، بعد در دهه بعدی تبدیل شود به مخالف‌خوان کشور. این کسانی که کشور در اختیارشان بوده یا هست، دیگر حق ندارند علیه کشور حرف بزنند، این‌ها باید پاسخگو باشند».
موضع‌گیری رهبر جمهوری اسلامی، به نوعی تعیین تکلیف با محمود احمدی‌نژاد و همراهانش تعبیر شده و محمدرضا باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و عضو مجمع تشخیص مصلح نظام، گفته است: «آقایی که علم و کتل به راه انداخته و هر روز اینجا و آنجا اعلام می کند که باید با قوه قضائیه این کار را و با فلانی باید آن کار کرد؛ دنبال فتنه است».
او شامگاه چهارشنبه در نشست انجمن اسلامی مهندسین خراسان رضوی افزود: «امروز متوجه شدید که حضرت آقا روی صحبتشان متوجه چه کسی بود که فرمودند آقا ۱۰ سال همه کاره مملکت بوده و حالا اپوزیسیون نظام شده است».
نایب رئیس مجلس نهم گفت: در آن هشت سال، وزارت نفتی که با ۸۰ هزار نفر می‌تواند اداره شود به یکباره ۱۰۰ هزار نیروی جدید استخدام کرد و قس علی هذا، اما حالا آقا اپوزیسیون نظام شده است.
باهنر افزود: «اگر روزی یک صدم تشری که حضرت آقا به این آقا زدند خدای نکرده به من می زدند آرزو می کردم که اصلا زنده نباشم».
در مقابل این مواضع، آذر منصوری، قائم مقام دبیرکل حزب اصلاح طلب «اتحاد ملت»، معتقد است که محمود احمدی‌نژاد «آنچه که به دنبالش بود را به دست آورده است».
این فعال سیاسی در توییتر خود نوشت: «او می خواست از اتهامات حقوقی سلب مسئولیت کند و برخورد احتمالی با خود را سیاسی جلوه دهد و اپوزسیون نظام شود، که شد. الباقی خون دلهایی است که دلسوزان کشور طی این سال‌ها خورده‌اند و همچنان می‌خورند و هزینه‌هایی که همچنان باید نظام بپردازد».
روزنامه جمهوری اسلامی نیز در یادداشتی، از «بی‌توجهی، تعلل و بهانه تراشی‌‌های بی‌منطق» در قبال «کج روی‌ها و تضعیف پایه‌های نظام و انقلاب آن هم توسط خودی‌ها» که رهبر جمهوری اسلامی را «مجبور به دخالت» کرد، گلایه کرده است.
پس از تشکیل دادگاه حمید بقایی و احضار اسفندیار رحیم مشایی، محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش در هفته‌های گذشته عبارت‌هایی چون «ظالم»، «دیکتاتور» و «منحرف» را درباره مقام‌های قوه قضائیه به کار برده‌اند.
در مقابل سخنگوی قوه قضائیه، آقای احمدی‌نژاد را «دروغگو» و «لات» و تلویحا دیوانه خوانده است.
رئیس‌جمهوری سابق ایران همچنین ضمن مطرح کردن ۳۰ اشکال «ساختاری» و «رفتاری» در قوه قضائیه ایران خواستار تشکیل «شورای عالی قضایی» شد که برای تشکیل آن باید قانون اساسی جمهوری اسلامی تغییر کند.
اما ابوالقاسم رئوفیان، دبیرکل حزب اسلامی ایران، مواضع اخیرا محمود احمدی‌نژاد و نزدیکانش را عامل «به خطر افتادن مصالح و منافع کشور و مردم» ارزیابی کرده و به وب‌سایت «اعتمادآنلاین» گفته است: «همانطور که بنی‌صدر نیز بارها و بارها نصحیت شد و زمانی که در برابر مردم و در مقابل نظام قرار گرفت، امام ابتدا او را از فرماندهی کل قوا عزل و سپس عدم کفایت سیاسی او از سوی مجلس صادر شد، رهبری نیز با کسی تعارف ندارد».
با وجود اینکه سخنان رهبر جمهوری اسلامی، هشدار به رئیس جمهوری سابق ایران تلقی می‌شود، علی‌اکبر جوانفکر، مشاور رسانه‌ای آقای احمدی نژاد، گفته که منظور او، محمود احمدی‌نژاد و نزدیکان او نبوده است.
آقای جوانفکر در کانال تلگرام خود نوشت: «مخاطب سخنان رهبری کسانی هستند که امروز در دولت آقای روحانی، امکانات مدیریتی را در اختیار دارند و همین ها در دولت اصلاحات و سازندگی نیز باز امکانات مدیریتی کشور را در اختیار داشتند، اما با این وجود به بیان سخنانی از موضع مخالفت با نظام و انقلاب می پردازند. تصریح رهبری در اینجا کاملا مشخص است و مرتبط کردن آن به دکتر احمدی نژاد مستظهر به هیچ منطق صحیحی نیست».
علی اکبر جوانفکر همراه با غلامحسین الهام، سخنگوی دولت نهم، و عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در دولت دهم،‌ رئیس جمهوری سابق ایران را در سفر به بوشهر همراهی کرده‌اند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen