Donnerstag, 25. August 2016

معاون رئیس جمهور ایران: بعد از ۳۶ سال باید فکری برای ورزشگاه رفتن زنان کرد

شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور ایران در امور زنان و خانواده گفته است "بعد از ۳۶ سال" نظام جمهوری اسلامی باید درباره موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها چاره‌ای بیندیشد.
خانم مولاوردی چهارشنبه شب (سوم شهریور) در گفت‌وگویی زنده با تلویزیون ایران گفت: "ما هیچ وقت نخواسته‌ایم که بی در و پیکر، در همه ورزشگاه‌ها به سوی زنان باز شود. بلکه معتقدیم که حضور زنان در ورزشگاه‌ها باید با رعایت اصول مذهبی، شرعی، عرفی و قانونی در برخی رشته‌ها فراهم شود".
زنان در ایران به جز مواردی بسیار معدود از تماشای مسابقات ورزشی مردان در ورزشگاه‌ها محروم هستند.
در این گفت‌وگوی تلویزیونی مجری از معاونت امور زنان و خانوده ریاست جمهوری انتقاد کرد که به جای فکر کردن به "کانون خانواده" ورود زنان به ورزشگاه را در اولویت کار خود قرار داده است.
خانم مولاوردی این اظهار نظر را "به طور کامل غیرمنصفانه" خواند و گفت که دولت تلاش کرده است که "به گونه‌ای معتدل" به جوانب مختلف حوزه زنان نگاه کند در حالی که در دولت قبل "مسائل زنان و خانواده به یک یا دو موضوع تقلیل پیدا کرده بود".
شهیندخت مولاوردی حدود یک سال پیش گفته بود با وجود اینکه دولت زمینه ورود زنان به ورزشگاه‌ها را فراهم کرده بود، به دلیل مخالفت مراجع تقلید شیعه، دولت از پیگیری این مساله منصرف شده است.
نقش و حضور زنان در جامعه و موضوع اشتغال آنها در برابر "وظیفه‌ای" که در قبال خانواده دارند به مسئله‌ای مورد اختلاف میان دولت از یک سو و رهبر و هوادارانش از سوی دیگر تبدیل شده است، هر چند هیچ یکی از دو طرف قائل به آزاد بودن زنان در مواردی مثل پوشش نیستند.
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران بارها گفته است که اشتغال از مسائل اصلی مربوط به زنان نیست و خانواده اولویت دارد. اما دولت می‌گوید قصد دارد شرایط اشتغال زنان را تسهیل کند.
خانم مولاوردی در گفت‌وگو با تلویزیون ایران با تاکید بر این که بعضی زنان برای تامین معاش خانواده مجبور به کار کردن هستند گفت "مطلوب این است که شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا مردان پس از ساعات مشخصی به خانه برگردند و به وظایف پدری و همسری خود برسند".
بسیاری از کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی از موضع‌گیری‌های خانم مولاوردی به ویژه در برابر انتقادهای مجری تلویزیون حمایت کرده‌اند، هر چند عده‌ای از اولویت نداشتن خانواده برای دولت انتقاد کرده‌اند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen