Freitag, 26. August 2016

گچساران؛ آزادی دو فعال سیاسی به قید وثیقه و احضار چندین باره یک فعال دیگر

گچساران؛ آزادی دو فعال سیاسی به قید وثیقه و احضار چندین باره یک فعال دیگر

خبرگزاری هرانا – سید محمد میری و قاسم قنبری دو فعال سیاسی اهل روستای دیل از توابع شهرستان گچساران که در روز یک‌شنبه دهم مردادماه توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بودند، یک‌هفته بعد با تودیع وثیقه از بازداشتگاه این نهاد آزاد شدند. حمید بزرگ زاده دیگر فعال ساکن این روستا نیز در این مدت، چندین‌بار به این نهاد امنیتی احضار شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید محمد میری و قاسم قنبری دو فعال سیاسی اهل روستای دیل یک‌هفته پس از بازداشت در تاریخ ۱۷ مرداد با تودیع وثیقه از بازداشتگاه اداره اطلاعات آزاد شدند.
یک منبع نزدیک به این شهروندان با اعلام این خبر درگفتگو با گزارشگر هرانا در‌این‌باره توضیح داد: “اداره اطلاعات در مدت بازداشت این دو شهروند آن‌ها را یک روز برای اصطلاحا اعتراف گیری تحویل اداره آگاهی داده بود و پس از این‌که به چیزی اعتراف نکردند با تودیع وثیقه فعلا آزاد هستند.”
همزمان منبع محلی دیگری در خصوص برخوردها با فعالان سیاسی روستای دیل گچساران به گزارشگر هرانا گفت”روح الله بزرگ زاده، دانشجو و برادر حمید بزرگ زاده که نامش در پرونده‌ی سال ۹۲ هم بود، به جرم فروش اسپری رنگ به آقایان سید محمد میری و قاسم قنبری، چند بار برای پاره ای از توضیحات توسط دستگاه های امنیتی احظار شده است. روح الله بزرگ زاده، به صورت پاره وقت در مغازه برادر بزرگ تر خود به عنوان کمکی، کار می کند.”
لازم به یادآوری است اخیرا شش تن از فعالان سیاسی این روستا از بابت فعالیتهای مسالمت آمیز خود به تحمل حبس و محرومیت محکوم شدند.
روستای دیل از توابع شهرستان گچساران در استان کهکیلویه و بویراحمد، طبق سرشماری سال ۸۵ با ۴۸۲ خانوار دارای ۲۰۸۷ نفر جمعیت است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen