Freitag, 4. Mai 2018

دستکم ۸ تجمع اعتراضی برگزار شد


خبرگزاری هرانا – طی روز گذشته و امروز، جمعی از فعالان صنفی معلمان در تهران، جمعی از فعالان کارگری در سنندج، مریوان و کامیاران، کسبه و بازاریان شهرستان بانه، جمعی از سپرده‌گذاران موسسه مالی توسعه البرز در کرج، جمعی از کارکنان قراردادی پتروشیمی ایلام، جمعی از زنان قائم‌شهر که خواستار شرکت در جشن صعود تیم نساجی به لیگ برتر بودند در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رادیو زمانه، امروز ۱۲ اردیبهشت روز معلم است. جمعی از فعالان صنفی معلمان چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، بر مزار ابوالحسن خانعلی گرد آمدند و یاد این معلم مبارز را گرامی داشتند. خانعلی دبیر دبیرستان در تهران، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۴۰ در تجمع اعتراضی معلمان در میدان بهارستان به ضرب گلوله پلیس کشته شد و روز جان باختن او از آن پس روز معلم نام گرفت.
گردهمایی فعالان صنفی معلمان بر مزار خانعلی نخستین مورد از رشته ‌برنامه‌های فرهنگی-اعتراضی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای جلب توجه نسبت به مشکلات معیشتی معلمان و آموزش و پرورش است.
اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی از فعالان صنفی معلمان به جرم فعالیت‌های صنفی و دفاع از حقوق معلمان زندانی‌اند.
شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در بیانیه‌ای با اعتراض به بی‌توجهی مسئولان و نهادهای ذیربط به مطالبات معلمان اعلام کرده است مطالبات صنفی معلمان شاغل و بازنشسته پرداخت نشده، پروانه تشکل‌های صنفی دارای مجوز تمدید نمی‌شود و فعالان صنفی احضار و دستگیر می شوند، عدالت آموزشی وجود ندارد و اکثر دانش‌آموزان از دسترسی به آموزش کیفی و رایگان محروم‌اند.

مراسم روز جهانی کارگر در سنندج، مریوان و کامیاران

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، جمعی از فعالان کارگری در سنندج، مریوان و کامیاران روز جهانی کارگر را با راهپیمایی، تجمع و پخش شیرینی گرامی داشتند. راهپیمایی سنندج غروب ۱۱ اردیبهشت انجام شد. مأموران امنیتی ساعاتی پیش از برگزاری راهپیمایی یدالله صمدی و  امیر شهابی دو تن از فعالان کارگری شهر را دستگیر کرده بودند. راهپیمایان بنرهایی حاوی شعارها و مطالبات کارگری در دست داشتند و خواستار آزادی کارگران زندانی شدند.

ادامه اعتصاب بازاریان بانه

امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، کسبه و بازاریان شهرستان بانه در اعتراض به بالا بردن تعرفە گمرکی و بستە شدن مرزها اعتصاب کردند.

تجمع سپرده‌گذاران موسسه مالی توسعه البرز در کرج

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، جمعی از سپرده‌گذاران موسسه مالی توسعه البرز در کرج تجمع و راهپیمایی کردند. مأموران نیروی انتظامی در مقابله با معترضان از گاز فلفل استفاده کردند.
یکی از سپرده‌گذاران می‌گوید در این درگیری حدود ۲۰ نفر زخمی شده‌اند.

اعتصاب کارکنان قراردادی پتروشیمی ایلام

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، جمعی از کارکنان قراردادی پتروشیمی ایلام که به عدم رعایت حق تقدم خود برای استخدام در پالایشگاه معترض‌اند ۱۱ اردیبهشت وارد پنجمین روز خود شد.

تجمع گسترده زنان قائم‌شهر پشت درهای استادیوم ورزشی

امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، جلوگیری از ورود زنان به استادیوم ورزشی شهید وطنی در قائم‌شهر که خواستار شرکت در جشن صعود تیم نساجی به لیگ برتر بودند اعتراض زنان را برانگیخت.
گروهی از زنان طرفدار تیم نساجی که می‌خواستند در جشن شرکت کنند از ساعتی پیش از آغاز مراسم مقابل ورزشگاه اجتماع کردند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen