Montag, 2. Mai 2016

موضع‌گیری آلمانی‌ها علیه اسلام روبه افزایش است

در چندین کشور اروپایی، احزاب دست راستی به پیروزی‌هایی دست یافته‌اند که موفقیت آنها به طور عمده بر پایه سیاست‌های ضد مهاجرتی بوده است.
«محبت‌نیوز» – شاید آن روز که آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان تصمیم گرفت مرزها را به روی پناهجویان مسلمان سوری باز کند و وظیفه انسانی خود و شهروندان آلمان را به نمایش گذارد، کمتر فکر می‌کرد این ماجرا به یک بحران تبدیل شود که حالا باید هم در داخل آلمان و هم در اتحادیه اروپا برای حل و فصلش میلیون‌ها دلار هزینه متحمل شوند و تروریسم را بیخ گوش خود احساس کنند.
به گزارش رادیو آلمان در روزهای گذشته «وولکر کاودر» یکی از سیاستمداران بلندپایه حزب حاکم دموکرات مسیحی در آلمان که رهبری فراکسیون نمایندگان این حزب را در پارلمان آلمان برعهده دارد خواستار نظارت دولت بر مساجد این کشور شد. او همچنین از خطابه‌های برخی از امامان نماز جماعت که به گفته او با اصول سکولاریسم در آلمان همخوان نیست، انتقاد کرد است.
به گفته «وولکر کاودر» ما در کشوری زندگی می کنیم که حکومت در آن بر مذهب ارجحیت دارد و نه برعکس.
این سیاستمدار آلمانی بخشی از مصاحبه خود با روزنامه «برلینر زیتونگ» را در صفحه توئیترش بازنشر کرد و نوشت: «ما در کشوری زندگی می کنیم که حکومت در آن بر مذهب ارجحیت دارد و نه برعکس.»
سخنان این عضو ارشد حزب آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حالی بیان می شود که قرار است در روزهای آینده کنگره حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) در شهر اشتوتگارت برگزار شود. این حزب که گفته می شود برنامه آن مبانی اسلام هراسانه دارد با پذیرش پناهجویان مخالف است.
حزب دست راستی آلترناتیو برای آلمان می‌خواهد در نشست این حزب در اشتوتگارت، خود را به عنوان یک حزب ضد اسلامی معرفی کند. رهبران این حزب می‌گویند اسلام جایی در آلمان ندارد.آنها خواهان ممنوعیت برقع، مناره‌ها و پخش اذان هستند.این حزب سه سال پیش تشکیل شده و اخیرن در انتخابات محلی در آلمان موفقیت‌های قابل توجهی یافته است.
در چندین کشور اروپایی، احزاب دست راستی به پیروزی‌هایی دست یافته‌اند که موفقیت آنها به طور عمده بر پایه سیاست‌های ضد مهاجرتی بوده است. اخیرا کاندیدای حزب دست راستی آزادی در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری اتریش بیشترین رای را به دست آورد. این حزب نیز سیاست‌های ضد مهاجرتی دارد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen