Samstag, 23. Juli 2016

بیستمین روز اعتصاب غذای زندانی نوکیش مسیحی و وخامت حال وی

مریم نقاش زرگران  اعلام کرده است ،تا زمانی که به خواسته وی رسیدگی نشود در اعتصاب غذا خواهد ماند.
طبق اخبار رسیده از فعالین مسیحی داخل کشور به خبرگزاری صدای مسیحیان ایران(Vocir) مریم(نسیم) نقاش زرگران امروز شنبه دوم مرداد ۱۳۹۵(۲۳ جولای ۲۰۱۶)  بیستمین روز  اعتصاب غذای خود را سپری میکند در حالی که وضعیت جسمانی وی رو به وخامت گذاشته است لازم به ذکر است وی که  از ناراحتی قلبی رنج میبرد،و اعتصاب غذا شرایط جسمی او را بد تر و بدتر کرده است اما تا کنون با عدم توجه مقامات قضایی جمهوری اسلامی و مسولین زندان مواجه شده است.
 وی  اعلام کرده است ،تا زمانی که به خواسته وی رسیدگی نشود در اعتصاب غذا خواهد ماند ،(خواسته این زندانی مسیحی که نزدیک به سه سال است دوران محکومیت غیر منصفانه خود را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به خاطر ترویج مسیحیت سپری میکند آزادی بی قید و شرط میباشد.
متهم ردیف اول این پرونده کشیش ایرانی-آمریکایی سعید عابدینی با فشار دولت ایالات متحده و نهادهای حقوق بشری چند روز پس از توافق هسته ای در راستای تبادل زندانیان میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی پس از گذراندن حدود سه سال و نیم  از دوران محکومیت هشت ساله خود آزاد شد،اتهام او فعالیت تبلیغی برای مسیحیت واقدام امنیت ملی بوده است،با اینحال  خانم نقاش زرگران که متهم ردیف دوم این پرونده فعالیت های مسیحی میباشد همچنان در سکوت خبری دوران محکومیت خود را میگذراند.
این زندانی مسیحی در تاریخ ششم خرداد ماه سالجاری،به علت عدم رسیدگی به وضعیت بیماری اش و عدم آزادی مشروط و مرخصی درمانی یکبار دست به اعتصاب غذا زده بود که پس از گذشت ۱۱ روز از اعتصاب غذا مسولین زندان اوین با اعزام خارج از زندان وی و برخورداری از حق درمان موافقت کردند،دوشنبه  ۷ تیر ماه ۱۳۹۵ پس از تهدید به مصادره وثیقه   از سمت مسولین زندان  اوین پس از ۱۷ روز تاخیر  و نیمه تمام ماندن دوره درمان به زندان بازگشت.
درخواست ما از نهاد های حقوق بشری  این است که جهت آزادی بی قید و شرط این زندانی مسیحی که تنها به خاطر باورهای مذهبی اش در زندان بسر میبرد تلاش کنند.
 مریم نقاش زرگران  در آگوست سال ۲۰۱۳ توسط نیروهای امنیتی بازداشت میشود،وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به ۴ سال حبس محکوم میشود ،مریم از بیماری نارسایی قلبی رنج میبرد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen