Samstag, 16. Juli 2016

فرانسه با تهدید تروریست اسلامی روبرو است



بسیاری این حمله را با پیام ویدیویی ابو محمد العدنانی، سخنگوی داعش که در ۲۰۱۴ منتشر شده مرتبط می‎دانند.به گزارش«محبت نیوز» این حمله در خیابان «برومناد دیزانگلیه» روی داد؛ خیابانی که شمار زیادی از گردشگران را به خوذ جذب می‌کند. نیروهای امنیتی منطقه را محاصره کرده‌اند.
دادستان فرانسه اعلام کرد که در عملیات زیر گرفتن تجمع کنندگان برای تماشای آتش‌بازی روز ملی فرانسه در شهر نیس این کشور، دستکم ۸۴ تن کشته و بیش از ۱۰۰ تن زخمی شدند.
راننده کامیونی که مسئول حادثه خونین شب گذشته در شهر نیس بود، یک فرانسوی تونسی‌تبار ساکن این شهر بوده است. او متولد تونس بوده است.
ماموران پلیس در این کامیون مدارک شناسایی مرد مهاجم را پیدا کرده‌اند و به نوشته یکی از روزنامه‌های محلی بازرسی از محل سکونت او نیز انجام شده است. افزون بر این مقادیری اسلحه و نارنجک نیز در داخل کامیون کشف شده است.
مقابات پلیس گفته‌اند که عامل حمله خونین نیس در گذشته تنها به خاطر جرائم بزهکارانه معمولی زیر نظر بوده و توجه مأموران امنیتی و اطلاعاتی را به خود جلب نکرده است. نخست وزیر فرانسه در پایان نشست شورای دفاع اعلام کرد که در فرانسه از فردا شنبه به مدت سه روز عزای عمومی برقرار خواهد بود.
فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز در مصاحبه ای گفت که کشورش با “تهدید تروریسم اسلامی” روبرو است.
بسیاری این حمله را با پیام ویدیویی ابو محمد العدنانی، سخنگوی داعش که در ۲۰۱۴ منتشر شده مرتبط می‎دانند.
او در این ویدیو هوادران داعش را تشویق به انجام انواع حملات می‎کند و می‎گوید “اگر نمی‎توانید بمب منفجر کنید یا با اسلحه شلیک کنید با خودروی خود آنها را زیر بگیرید.”
در همین راستا دولت فرانسه در واکنش به حمله تروریستی شب گذشته در نیس، بزرگترین ناو جنگی خود را به جنگ با دولت اسلامی می‌فرستد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen