Sonntag, 17. Juli 2016

ضعف کار رسانه‌ای دولت در دفاع از برجام

همزمان با اولین سالگرد امضای توافق هسته‌ای جمهوری اسلامی با کشورهای گروه ۱+۵، مخالفین با این توافق و برجام بار دیگر حملات خود را به این توافق شدت داده‌اند و سازمان انرژی اتمی ایران را به چالش کشیده‌اند به گونه‌ای که این سازمان خود را مجبور به واکنش دیده است.
روابط عمومی سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخی به اظهارات اخیر فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران واکنش نشان داد.
در واکنش این سازمان به گفته‌های آقای عباسی که در پایگاه خبری این سازمان منتشر شده است از جمله آمده است که «شما خود را مظهر اعطاء و سلب حق کرده‌اید و گفته‌اید که نان‌به‌نرخ‌ِروزخورها حق انتقاد از برجام را ندارند. به راحتی اتهام می‌زنید و به خود حق می‌دهید که مصدر سلب و اعطاء حق دیگران باشید.»
به نوشته رجا نیوز فریدون عباسی همزمان با اولین سالگرد امضای توافق هسته‌ای، مقام‌های شرکت‌کننده در گفت‌وگوهای هسته‌ای را متهم به رنگ عوض کردن کرده و گفته بود باید مواظب آنان باشیم.
در واکنش سازمان انرژی اتمی خطاب به رئیس پیشین سازمان انرژی هسته‌ای همچنین آمده است که: «ما در پاسخ به این مطالب ناروا سخنان خودتان را به خودتان برمی‌گردانیم تا وجدانتان و البته وجدان عمومی و مردم خود قضاوت کنند. هرچند که وجدان عمومی همین چند ماه پیش در بحبوحه انتخابات مجلس پاسخ شما را داد.»
علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی یکشنبه بیستم تیرماه در گفت‌وگویی با شبکه خبر جمهوری اسلامی با دفاع از برجام گفت در یک مذاکره طرفین مذاکره نمی‌توانند خواست‌های آرمانی خود را مبنای گفت‌وگو قرار دهند.
آقای صالحی در این گفت‌وگو همچنین به اهمیت برجام برای ایران، منطقه و جهان اشاره کرد و گفت برجام راه بسته را دست کم نیمه‌باز کرده است.
رضا علیجانی تحلیلگر مسایل ایران در پاریس درباره گفته‌های فریدون عباسی و واکنش سازمان انرژی اتمی به آن به رادیو فردا می‌گوید این پاسخ نشانه ضعف فعالیت رسانه‌ای دولت است.
مشکلاتی که بر سر راه اجرای برجام و لغو تحریم‌های مالی و پولی پیش آمده است و همچنین تلاش‌های جمهوری‌خواهان در آمریکا برای تصویب تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی همراه با موضع‌گیری‌های چند ماه گذشته آیت‌الله خامنه‌ای در مورد برجام که آخرین آن حدود یک ماه پیش بود، زمینه حمله به دولت و موافقین برجام را بیش از پیش فراهم کرده است.
آقای خامنه‌ای در بیست و پنجم خرداد ماه در جمع مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران از جمله گفته بود «جمهوری اسلامی ابتدائاً برجام را نقض نخواهد کرد، اما اگر تهدید نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر پاره کردن برجام عملی شود، جمهوری اسلامی برجام را آتش خواهد زد.»

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen