Dienstag, 12. April 2016

وضعیت نامناسب خدمات پزشکی در زندان مهاباد

وضعیت نامناسب خدمات پزشکی در زندان مهاباد

خبرگزاری هرانا – وضعیت تجهیزات پزشکی در زندان مهاباد بسیار نامناسب گزارش می شود و عدم وجود کادر پزشکی بعد از ساعات اداری زندانیان بیمار را با مشکلات عدیده مواجه ساخته است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان زندان مهاباد از عدم وجود کادر پزشکی بعد از ساعات اداری گله‌مند بوده و کمبود دارو و تجهیزات پزشکی حتی با وجود کادر پزشکی نیز مشکل ساز شده است.
یک منبع مطلع در این رابطه به گزارش‌گر هرانا گفت: به دلیل اینکه میانگین سنی زندانیان مهاباد حدود چهل سال است، تعداد زندانیان بیمار بسیار و نیازمند مراقبت پزشکی بالاست. با این وجود یک بهداری کوچک با سه اتاق هست و یک دکتر، یک مسئول بهداری و یک نفر که در داروخانه کار می کند و یک زندانی که به آنها کمک می کند. این درحالی است که دارو بسیار کم بوده و به هر زندانی بیمار تعداد سه تا نهایتا پنج قرص عمدتاً مسکن می دهند.”
این منبع ضمن اعلام اینکه بعد از ساعات اداری دکتر شیفت وجود ندارد افزود: “اگر بعد از ساعات اداری کسی نیازمند مراقبت پزشکی و درمان باشد بایستی به سختی زندانیان افسر نگهبان را خبر کنند و وقتی وی با تاخیر آمد و تشخیص داد که حال زندانی بیمار وخیم است به اورژانس زنگ می زنند و اورژانس هم نیم ساعتی طول می کشد تا برسد.”
وی در پایان افزود: “البته همان چند پرسنلی که در ساعات اداری هستند بسیار پیگیر بیماران هستند، اما خب باز هم کمبود تجهیزات و دارو مشکل ساز است.”

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen