Dienstag, 12. April 2016

پایان اعتصاب رانندگان کامیون در پایانه بندرعباس

پایان اعتصاب رانندگان کامیون در پایانه بندرعباس

خبرگزاری هرانا ـ تجمع پنج روزه بیش از سه هزار کامیون دار پایانه بار بندرعباس در اعتراض به نحوه توزیع بار و ضعف در نظارت و ارائه خدمات در این مراکز بالاخره کارساز شد و دستگاه های نظارتی روز (یکشنبه) آمادگی خود برای پاسخگویی به این رانندگان معترض را ابراز کردند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تابناک، برخی از کامیون داران معترض از تاریخ ۲۳ اسفند در نوبت دریافت بار بودند و توقف ۲۶ روزه آنها در محل پایانه بار بندعباس باعث متحمل شدن هزینه های گزافی برایشان شده بود.
مدیرکل سازمان حمل و نقل و پایانه‌های هرمزگان در واکنش به اعتراض این رانندگان کامیون گفت: “۲۰روز تعطیلات نوروز و کمبود بار سبب بروز مشکل در فعالیت کامیون داران شده است”.
علیرضا مجرد با اشاره به عدم بارگیری کامیون‌های باربری در پایانه و معطلی رانندگان گفت: “به طور معمول بارگیری کامیون‌های کمپرسی بدون توقف و ترانزیت به طور متوسط ۲ روز و کامیون‌های کفی به لحاظ ازدیاد و تعدد آنان به ۷ الی ۱۰ روز به طول می‌انجامد که در ایام نوروز و تعطیلی ۲۰ روزه سبب شد تا این حجم ترافیک بارگیری به طور موقت در پایانه صورت گیرد”.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان هرمزگان، بیانات برخی از رانندگان مبنی بر عدم رعایت نوبت اعلام بار و بارگیری را رد کرد و گفت: “رانندگان باید برای اثبات اظهار نظرهای خود مدرک ارائه دهند”.
مجرد در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ۱۵۰ شرکت باربری در استان هرمزگان اشاره داشت و گفت: “ظرفیت پذیرش رانندگان کامیون‌های باری در شبانه روز در پایانه باربری استان، ۸ تا ۱۰ هزار نفر بوده که برخی از آنان از امکانات موجود در باربری استفاده نمی‌کنند”.
این رانندگان علاوه بر تجمع اعتراضی در پایانه، روز جمعه نیز با حضور در نماز جمعه این شهرستان بدنبال تحصن و نشان دادن اعتراض بودند که با هوشیاری و درایت فرماندهی انتظامی شهرستان این اقدام با صحبت و راهنمایی سرهنگ اسماعیل مشایخ با نماینده رانندگان معترض جهت بررسی و پیگیری مشکلات موجود از مبادی قانونی خاتمه یافت.
با این حال رانندگان معترض همچنان به نحوه توزیع بار و خدمات ارائه شده در پایانه باربری بندرعباس برای احقاق حقوق خود اعتصاب کرده و خواهان قطع همکاری سازمان حمل و نقل و پایانه های هرمزگان با شرکت های باربری متخلف در زمینه فروش اعلام بارها بدون توجه صف طولانی کامیون ها از ۲۳ اسفندماه ۹۴ ادامه دادند.
معاون امور اقتصادی استاندار هرمزگان در واکنش به این اعتراضات و تجمع، با اشاره به اثرات مخرب رکود در صنعت حمل و نقل هرمزگان به دلیل تحریم‌های ظالمانه گفت: “دستگاه‌های نظارتی آماده پاسخگویی به رانندگان کامیون معترض به نحوه اعلام بار در پایانه بندرعباس هستند”.
عباس شیرخانلو با اشاره به معطلی و اعتراض رانندگان خودروهای سنگین گفت: “هر ساله در ایام نوروز، محدودیت تردد خوردوهای سنگین از سوی پلیس راهور اعلام می‌شود و این امر امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته صورت گرفته که می‌تواند نقشی هر چند ناچیز در وقوع این مسئله داشته باشد”.
وی افزود: “عمدتا بار ورودی در شهر بندرعباس و اسکله شهید رجایی تجاری بوده و پرداخت هزینه حمل و نقل توسط تجار سبب افزایش قیمت توسط سیستم حمل و نقل  شده و یک نوع ناهماهنگی در امر حمل و نقل استان ایجاد شده است”.
شیرخانلو در خصوص مشکل ایجاد شده در روند اعلام بار کامیون‌های باری در پایانه شهر بندرعباس گفت: “در زمینه بارگیری و اعلام بار در ایام نوروز تعطیلی وجود نداشته، تنها به دلیل عدم اعلام بار توسط تجار، رانندگان با معطلی و خواب بیشتر نسبت به دیگر روزها مواجه شده‌اند که این امر مربوط به بخش خصوصی و شرکت‌های باربری است، زیرا تجار و نمایندگان آنان با مراجعه به این شرکت‌ها و اعلام بار نسبت به بارگیری اقدام می‌کنند که در ایام نوروز مراجعه‌ای صورت نگرفته است”.
وی ادامه داد: “این موضوع درحال پیگیری بوده و به دلیل برخورد احساسی برخی از رانندگان با این موضوع، سبب شده تا این فضا با واقعیت فاصله بگیرد که برای جلوگیری از فراگیر شدن، از طریق سیستم خاص خود پیگیری می‌شود”.
شیرخانلو در خصوص عدم نظارت کافی بر اعلام بار در پایانه باربری استان گفت: “در صورت صحت این موضوع،رانندگان می توانند با مراجعه به صنف و همچنین در صورت عدم پاسخگویی صنف به این مشکل، به دستگاههای نظارتی مربوطه مراجعه کنند”.
وی با اشاره به عدم حرکت ۳۰۰۰ خودروی بارگیری شده در پایانه باربری گفت: “این اقدام ناشی از برخورد احساسی برخی رانندگان با موضوع کمبود بار بوده است که دستگاه‌های مربوطه به منظور جلوگیری از فراگیر شدن  این موضوع و رفع آن حضور یافته اند”.
معاون استاندار هرمزگان افزود: “علیرغم اینکه بارگیری از ۱۵ فروردین آغاز شده، این افراد  با رفتار احساسی خود از حرکت کامیون‌های بارگیری شده جلوگیری و فضا را از واقعیت دور کردند”.
شیرخانلو با اشاره به بازدید از پایانه باربری شهر بندرعباس و ارزیابی امکانات و تجهیزات در اختیار رانندگان گفت: “پایانه جدید توسط بخش خصوصی در حال راه‌اندازی و تکمیل است و تنها بخشی از خدمات موردنیاز به دلیل فراهم نبودن فضا و زیرساخت‌های اولیه ارائه نمی‌شود”.
وی اظهار داشت: “تسریع در تکمیل پایانه جدید باربری و بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی به رانندگان در حال پیگیری است و براساس استانداردهای اولیه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد”.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen