Montag, 11. April 2016

جنتی مدعی شد دولت طرفدار آزادی بیان و آزادی پس از بیان است

جنتی مدعی شد دولت طرفدار آزادی بیان و آزادی پس از بیان است

خبرگزاری هرانا – علی جنتی وزیر ارشاد مدعی شد “دولت تدبیر و امید با درنظرگرفتن رهنمودهای دکتر حسن روحانی و سیاست‌های ترسیم‌شده برای این دولت، طرفدار آزادی بیان، آزادی پس از بیان و آزادی اندیشه بوده است”، این ادعا در حالی است که صدها شهروند ایرانی صرفا به دلیل اندیشه و بیان خود در زندان های مختلف کشور به سر می برند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، علی جنتی وزیر ارشاد، روز گذشته با حضور در گردهمایی دانشجویان، دانش‌آموختگان و استادان دانشکده خبر به بیان سخنانی درباره نقش رسانه‌ها و تأثیرات آنها بر جامعه پرداخت.جنتی در قسمتی از سخنانش گفت: «دولت تدبیروامید با درنظرگرفتن رهنمودهای دکتر حسن روحانی و سیاست‌های ترسیم‌شده برای این دولت، طرفدار آزادی بیان، آزادی پس از بیان و آزادی اندیشه بوده است. همان‌طورکه می‌دانیم برخی از کتاب‌هایی که قبلا به دلایلی مجوز انتشار نداشتند، امروز با اصلاحات جزئی یا اصلا بدون هیچ‌گونه اصلاحات مجوز چاپ گرفتند».
رسانه‌های مخالف دولت آزادند؛ حتی تخریب و شایعه می‌کنند
او در ادامه اضافه کرد: «امروز در حوزه مطبوعات نیز آزادی قانونی وجود دارد؛ به‌طوری‌که مخالفان دولت به‌راحتی در رسانه خودشان مطلب می‌نویسند و حتی شایعه‌پراکنی و تخریب می‌کنند؛ بااین‌حال تاکنون سعی شده است با تسامح با این رسانه‌ها برخورد شود و این دولت تا به امروز از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده است». جنتی جامعه را دارای سلایق مختلفی دانست و افزود: «رسانه‌ها نیز برشی از این سلایق هستند و اصحاب فکر و اندیشه باید آنچه را که اندوختند، بیان کنند».
وزیر ارشاد با اشاره به رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی متذکر شد: «در این دولت، فضای رسانه‌های دیجیتال نیز بازتر شده است و بارها رئیس‌جمهور کشورمان به ما اعلام کرده‌اند که اجازه نمی‌دهیم شبکه‌های اجتماعی که مخاطب انبوه دارند فیلتر شوند. همان‌طورکه می‌دانید این شبکه‌ها در این مدت بسیار در زمینه اطلاع‌رسانی و بیان افکار و اندیشه مؤثر بوده‌اند».
صداوسیما غیرحرفه‌ای برنامه‌سازی می‌کند
جنتی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند، گفت: «بخش عظیمی از این دستاورد محصول شبکه‌های اجتماعی بود. همان‌طور که شاهد بودید هیچ‌کس مانع پیام‌های تلفنی درباره انتخابات نشد. من معتقدم امنیت انتخابات هفتم اسفند محصول شبکه‌های اجتماعی بود؛ چراکه مردم به‌جای بحث‌کردن در صحنه و پای صندوق‌های رأی در شبکه‌های اجتماعی بحث‌هایشان را کرده بودند و سپس پای صندوق‌های رأی حاضر شده بودند».
جنتی افزود: «افسوس می‌خورم که برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان بسیار حرفه‌ای عمل می‌کنند ولی درعین‌حال صداوسیمای خودمان بسیار غیرحرفه‌ای برنامه‌سازی می‌کند. این مشکل در مطبوعات ما نیز وجود دارد. خودِ من وقتی با رسانه‌ای مصاحبه می‌کنم برای اینکه متن مصاحبه را پیش از انتشار مطالعه کنم گاهی مجبور می‌شوم تا بیش از دو ساعت برای ویرایش آن مصاحبه وقت بگذارم».

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen