Sonntag, 17. April 2016

وضعیت نامناسب حسین رونقی ملکی در بیست و دومین روز اعتصاب


وضعیت نامناسب حسین رونقی ملکی در بیست و دومین روز اعتصاب

خبرگزاری هرانا – وضعیت حسین رونقی ملکی در بیست و دومین روز اعتصاب غذایش نامناسب گزارش میشود. دادستانی همچنان در قبال وضعیت رونقی ملکی حاضر به پاسخگویی نیست.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین رونقی ملکی زندانی عقیدتی و بیمار زندان اوین که در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی به بیماری هایش در بیست و دومین روز اعتصاب غذاست نامناسب توصیف شده است به نحوی که عزیمت به سالن ملاقات برای وی ممکن نبود لاجرم پرسنل زندان از ماشین برای انتقال او از بند به سالن استفاده کردند.
آقای رونقی ملکی برای چند روز علاوه بر غذا از نوشیدن آب نیز امتناع کرده بود.
یکی از نزدیکان خانواده رونقی در گفتگو با گزارشگر هرانا با تایید این خبر گفت: “امروز مادر حسین هم به ملاقات رفته و هم به دادستانی مراجعه کرده است. مادر حسین در ملاقات وضعیت فرزندش را بسیار وخیم دیده.”
این منبع مطلع همچنین در پاسخ به این سئوال که امروز در دادستانی چه جوابی به خانواده رونقی داده اند افزود: “در دادستانی هیچ پاسخی به آنها نداده اند، مادر حسین گفته است اگر فرزند خودتان هم در این وضعیت بود همین کار را می کردید؟ این کار شما قتل عمد است”
این منبع همچنین افزود “دیروز حال حسین آنقدر بد شده بوده است که برای چند ساعت به مطب یک پزشک در خارج از زندان منتقل و دوباره به زندان بازگردانده شد.”
لازم به یاد آوری است که احمد رونقی ملکی نیز برای احقاق حقوق فرزندش در هشتمین روز اعتصاب غذاست و اعلام کرده تا رسیدگی درمانی و آزادی حسین همراه فرزندش در اعتصاب خواهد بود.
حسین رونقی ملکی فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس، درتاریخ بیست و دوم آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد.
شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب پس از گذشت ۱۰ ماه از بازداشت در بند دو-الف اوین، در تاریخ سیزدهم مهر ماه ۱۳۸۹ او را به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم کرد. اتهامات او در دادگاه «عضویت در شبکه ایران پروکسی، توهین به رهبری و توهین به رئیس جمهوری» عنوان شد.
این حکم در شعبه‌ی ۵۴ دادگاه تجدید نظر تأیید شد و حسین رونقی پس از آن به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد.
این زندانی هم اینک بر خلاف اصل تفکیک جرائم، بدون رسیدگی پزشکی و در شرایط نامناسب در بند هفت زندان اوین محبوس است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen