Dienstag, 12. April 2016

پدر امیر امیرقلی: مسئولین قضایی عدالت را در مورد پسرم اجرا کنند

پدر امیر امیرقلی: مسئولین قضایی عدالت را در مورد پسرم اجرا کنند

خبرگزاری هرانا – پدر امیر امیرقلی که فرزندش در اعتراض به شرایط نگهداری اش در زندان اوین در چهارمین روز اعتصاب آب و غذا بسر می برد با اعلام این‌که در مورد وضعیت فرزندش هنوز هیچ اقدامی نشده خواستار آزادی وی با اجرای عدالت شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امیر امیرقلی یکی از چندین زندانی است که در اعتراض به شرایط نگهداری‌شان صبح روز شنبه ۲۱ فروردین ماه سال جاری دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
آقای امیرقلی، پدر این زندانی در گفتگو با گزارش‌گر هرانا گفت: “امیر در بند هشت زندان اوین است که اکثر زندانیان آن خارجی هستند. وی به علت نامناسب بودن شرایط بهداشتی و در خطر بودن سلامت خود از جمله همزیستی اجباری با زندانیان دارای بیماریهای عفونتی همچون ایدز و هپاتیت بارها درخواست انتقال از این بند بر اساس اصل تفکیک جرائم را نموده است. اما علی‌رغم اعتصاب غذا و درخواست های مکرر هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.”
وی در پایان گفتگو از مسئولین قضایی کشور خواست با اجرای عدالت فرزندش را آزاد کنند.
امیر امیرقلی فعال دانشجویی سابق و زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین، در دی‌ماه ۱۳۹۴ به اتهام «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات و با تجمیع جرائم، حداکثر هفت سال و نیم از این مجازات قابلیت اجرا دارد. پرونده وی تاکنون جهت برگزاری دادگاه تجدیدنظر تعیین شعبه نشده است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen