Dienstag, 27. März 2018

به‌علت خشکسالی، ۸۰ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان زیر کشت نرفت

خبرگزاری هرانا – کیخا نماینده مردم زابل در مجلس گفت که حدود ۸۰ هزار هکتار از اراضی منطقه سیستان و بلوچستان به‌علت کم‌آبی و خشکسالی زیر کشت نرفته که نشان‌دهنده خسارت به کشاورزان و عدم درآمد آن‌هاست.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، جلسه مدیریت بحران آب منطقه سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار و بر پیگیری مشکلات مردم خسارت دیده از خشکسالی تأکید شد.
«کیخا»، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به کاهش ۹۸ درصدی نزولات جوی در استان اشاره کرد و گفت: “بیشترین آسیب از موضوع خشکسالی در منطقه سیستان و بلوچستان بوده که با توجه به کشت اول کشاورزان، ادامه کار با مشکل مواجه شده است”.
وی افزود: “حدود ۸۰ هزار هکتار از اراضی منطقه سیستان و بلوچستان به‌علت کم‌آبی و خشکسالی زیر کشت نرفته که نشان‌دهنده خسارت به کشاورزان و عدم درآمد آن‌هاست”.
همچنین در این جلسه استاندار سیستان و بلوچستان گفت: “موضوع کم‌آبی در استان یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم است که پیگیری و حل این موضوع در اولویت قرار دارد”.
«سید دانیال محبی» از مدیران و مسئولان سازمان‌ها و ادارات و بانک‌های عامل خواست تا نسبت به پیگیری دقیق مشکلات افراد خسارت‌دیده از خشکسالی در منطقه سیستان و بلوچستان اقدام کنند.
استاندار هم‌چنین به تعامل دولت و مجلس در برطرف کردن مشکلات مردم اشاره کرد و آن را عاملی موثر در پیگیری مطالبات مردم استان سیستان و بلوچستان دانست.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen