Freitag, 23. März 2018

رهایی محکوم به اعدام با رضایت اولیای دم در بندرعباس


خبرگزاری هرانا – یک زندانی محکوم به اعدام با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس و در پی اعلام رضایت اولیای دم از مرگ رهایی یافت.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان از رهایی محکوم به اعدام پس از هشت سال حبس با رضایت اولیای دم خبرداد.
مظفرحمزه ئی در تشریح جزئیات این خبرگفت: “در سال ۱۳۸۸ پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان هرمزگان مطرح و پس از طی مراحل رسیدگی منجر به صدور حکم اعدام شد”.
وی تصریح کرد: “پس از قطعیت حکم اعدام، اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس براساس موازین قانونی و به منظور ایجاد صلح وسازش تلاش‌های بی وقفه خود را آغاز کردند”.
حمزه ئی یادآور شد: “با ورود شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس به این پرونده و پس از تشکیل جلسات متعدد باحضور اعضای خانواده مقتول و معتمدین محلی، خوشبختانه این تلاش‌ها مثمرثمر واقع شد و در نهایت خانواده مقتول (الف. ک) رضایت خود را اعلام و از اعمال اعدام (ع. د) صرف نظر کردند”.
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در ادامه بیان کرد: “درطی ۱۱ ماهه سال گذشته شهرستان‌های میناب با ۳۴۶ فقره، بندرعباس ۲۱۸ مورد و کیش با ۱۷۹ فقره پرونده نسبت به سایرحوزه‌های قضایی استان رتبه‌های برترصلح وسازش رابه خود اختصاص دادند”.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen