Sonntag, 25. März 2018

فرمانده ارتش ایران: عمر اسرائیل را کمتر از ۲۵ سال تمام خواهیم کرد


فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اسرائیل را به نابودی تهدید کرد و با اشاره به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی که اسرائیل «۲۵ سال آینده را نخواهد دید» گفت: عمر اسرائیل را «کمتر از ۲۵ سال تمام خواهیم کرد».
عبدالرحیم موسوی روز شنبه چهارم فروردین به خبرگزاری تسنیم گفت: ما خواهیم توانست «آمریکا را در اریکه قدرتش سرکوب کنیم و عمر رژیم صهیونیستی را ان‌شاءالله کمتر از ۲۵ سال تمام خواهیم کرد».
آقای موسوی که حدود هفت ماه پیش از سوی رهبر جمهوری اسلامی به فرماندهی ارتش منصوب شدپیش از این نیز چند بار اسرائیل را تهدید کرده بود. او از جمله حدود یک ماه پس از انتصاب به این مقام گفته بود اگر اسرائیل «خطا کند تل‌آویو را نابود خواهیم کرد». وی همچنین در سخنرانی دیگری تهدید کرده بود: «رژیم صهیونیستی به همت مجاهدانی مانند شهید حججی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید».
جمهوری اسلامی ایران همواره از اسرائیل به عنوان «غده سرطانی» نام برده و آیت‌الله علی خامنه‌ای تأکید کرده است که این کشور «۲۵ سال آینده را نخواهد دید».
هفته گذشته عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده جدید رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران، اسرائیل را «دشمن اصلی» خواند و گفت: جوانان ما برای نابودی اسرائیل «آمادگی کامل دارند».
بهمن‌ماه گذشته نیز قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در مراسم سالگرد کشته شدن عماد مغنیه، فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان گفته بود که بهترین انتقام مغنیه «نابودی اسرائیل است».
البته این گفته‌های قاسم سلیمانی واکنش روسیه را در پی داشت. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در حضور همتای ایرانی‌اش گفت: اظهاراتی همچون «محو اسرائیل از نقشه» پذیرفتنی نیست و «این شیوه‌ای کاملاً اشتباه برای پیشبرد منافع یک کشور است».
سازمان ملل متحد، آمریکا، اتحادیه اروپا و شماری دیگر از کشورها بارها از حملات لفظی مقام‌های ارشد ایران علیه اسرائیل انتقاد کرده و تهدید به نابودی این کشور را شدیداً محکوم کرده‌اند.
اسرائیل با توصیف حکومت حاکم بر ایران به عنوان «خطر حیاتی» برای موجودیتش، جامعه جهانی را به تحریم و موضع‌گیری سخت در برابر ایران فرا خوانده است.
سال گذشته در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ایران، حسن روحانی از اینکه عده‌ای برای برهم زدن برجام، روی موشک شعار «مرگ بر اسرائیل» نوشتند انتقاد کرد؛ در واکنش به این انتقاد غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج گفت: «شعار مرگ بر اسرائیل بر روی موشک مگر کار بدی است؟

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen