Donnerstag, 22. März 2018

پیام نوروزی رضا پهلوی؛ «امید به پایان تباهی، خشکسالی و بی‌آبی»

شاهزاده رضا پهلوی، آخرین ولیعهد ایران و فرح پهلوی، ملکه پیشین ایران، در پیامی به مناسبت فرارسیدن نوروز، دستیابی به ایرانی آزاد و غلبه بر «تباهی و خشکسالی و بی‌آبی» را آرزو کردند.
رضا پهلوی، از رهبران اپوزیسیون جمهوری اسلامی، در پیامی ویدئویی که روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند منتشر شد از نوروز به عنوان «خاستگاه امید و نماد پایداری ملی و پیروزی بر اهریمن و تباهی» نام برده است.
وی می‌گوید: «آرزوی من در چنین روزی این است که با اراده ملی دوران تباهی و تاریکی در ایران ما به‌ سر آید و بتوانیم در آینده‌ای نه چندان دور در کنار خانواده و در خاک میهن ایرانی آباد و آزاد و پیشرفته و سربلند بسازیم. آرزوی من این است که روزی نه چندان دور پایان تباهی و خشکسالی و بی‌آبی باشد و بامداد شادی و بازسازی را در کنار هم در خاک پاک میهن‌مان جشن بگیریم».
اعتراضات دی‌ماه سال ۱۳۹۶ در ایران که بیش از یکصد شهر در سراسر کشور را متاثر از خود ساخت با شعارهایی در حمایت از خاندان پهلوی و خاصه رضاشاه موسس سلسله پهلوی همراه بود.
این اعتراضات با سرکوب خونین معترضان و بازداشت هزاران نفر فروکش کرد. رضا پهلوی در پیام نوروزی خود اشاره‌ای نیز به این رخداد و ده‌ها نفری دارد که در جریان این اعتراضات کشته شدند. وی می‌گوید: «در پایان زمستانی که دی‌ماه آن نوید بهاران بود دل من با آنهایی‌ست که رفتند تا ما بمانیم».
شهبانو فرح پهلوی نیز در پیام کوتاه نوروزی خود با اشاره به تلاش‌های ایرانیان برای دستیابی به آزادی و دموکراسی و شرایط امروز کشور گفته است: «باشد که در سال نو آرزوی همه ما ایرانیان برای رسیدن به آزادی، رفاه و مردم‌سالاری برآورده شود و یوغ‌ها برانداخته و مردم عزیز ایران در ایرانی پیشرو، امن و در صلح با همه ممالک جهان زندگی کنند».
وی در نهایت ابراز امیدواری کرده که سال نو سال «پیروزی نور بر تاریکی و روزهای بهتر برای همه» ایرانیان باشد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen