Mittwoch, 29. Juni 2016

وضع حقوق بشر پس از برجام بدتر شده است

گروه های قومی ایران از «اد رویس» خواستند تا نمایندگان جوامع غیرفارس و اقلیت های قومی و مذهبی ایران را برای ملاقات با کنگره آمریکا و مذاکره درباره وضع سیاسی و حقوق بشری این اقوام دعوت کنند
«محبت‌نیوز»- هیاتی از «کنگره اقوام برای ایران فدرال» متشکل از نمایندگانی از اعراب اهوازی، کردها، بلوچ ها، ترک ها و آذربایجانی در واشنگتن با کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ملاقات کردند.
این فعالان درباره مشکلات اقتصادی و سیاسی اقلیت ها در ایران صحبت کرده و خواستار آن شدند که آمریکا برای فشار بر دولت ایران، نقض حقوق بشر در این کشور را محکوم کند.
به گزارش صدای آمریکا به نقل از «اهوازنیوز» درباره این دیدار که هفته گذشته در واشنگتن رخ داد نوشت که این هیات با «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی سنا ملاقات کرد.
دو طرف در این دیدار درباره مشکلات سیاسی و اقتصادی پیش روی اقلیت های قومی و فرهنگی و دینی و همچنین نارضایتی این گروه ها در ایران گفت و گو کردند. نمایندگان اقوام اقلیت ایرانی از آمریکا خواستند تا تکثر اقوام در ایران را هنگام عادی سازی روابط با جمهوری اسلامی مدنظر قرار دهند.
گروه های قومی ایران از «اد رویس» خواستند تا نمایندگاه جوامع غیرفارس و اقلیت های قومی و مذهبی ایران را برای ملاقات با کنگره آمریکا و مذاکره درباره وضع سیاسی و حقوق بشری این اقوام دعوت کنند.
رویس وعده دادتا موضوع را با نمایندگان دمکرات و جمهوریخواه کنگره در میان بگذارد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen