Mittwoch, 1. Juni 2016

تجمع خانواده جعفر عظیم‌زاده در مقابل مجلس در سی‌ودومین روز اعتصاب غذا

صبح روز دوشنبه (۱۰ خرداد-۳۰ می)، اعضای خانواده و شماری از دوستان جعفر عظیم‌زاده، کارگر زندانی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواهان آزادی وی شدند. آقای عظیم‌زاده از یک‌ماه قبل در اعتصاب غذای تَر به سر می‌برد و گزارش‌ها از وضعیت نامناسب جسمی او در زندان اوین تهران حکایت دارد.
به نوشته‌ی وب‌سایت "اتحادیه آزاد کارگران"، در جریان این تجمع، فردی به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی به میان تجمع‌کنندگان آمد و نامه‌ی آن‌ها مبنی بر رسیدگی فوری به وضعیت جعفر عظیم‌زاده را جهت انتقال به هیات‌رییسه‌ی این مجلس، دریافت کرد.
بر اساس این گزارش، خانواده و دوستان آقای عظیم‌زاده اعلام کرده‌اند که در صورت بدون پاسخ ماندن خواسته‌شان، در روزهای آینده نیز تجمع خود را برگزار خواهند کرد.
جعفر عظیم‌زاده یکی از هماهنگ‌کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل دستمزدشان است که در زمستان ۱۳۹۲ خطاب به علی ربیعی، “وزیر تعاون، کار، و رفاه اجتماعی” نوشته شد. او حدود دو ماه بعد از انتشار این نامه و در آستانه روز جهانی کارگر در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، توسط وزارت اطلاعات دستگیر شد و مدت ۴۶ روز را در بند ۲۰۹‌ زندان اوین سپری کرد.
این فعال کارگری در اسفندماه ۹۳ از سوی ابوالقاسم صلواتی، رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به سه اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور”، “اخلال در نظم عمومی”، و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” مجموعا به تحمل شش سال حبس و ۲ سال ممنوعیت «عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شد که این حکم بعد از تایید در دادگاه تجدیدنظر استان تهران، روز ۱۷ آبان ۱۳۹۴ به اجرا درآمد.
جعفر عظیم‌زاده پیش از اجرای حکم، در خردادماه سال گذشته نیز ۱۸ روز را در زندان مرکزی شهرستان اراک سپری کرده بود.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen