Freitag, 24. Juni 2016

مصر:به آتش کشیدن منزل مسکونی هشتاد مسیحی!

مسلمانان شروع به شعار دادن کرده و در میان شعار هایشان می گفتند که اینجا به هیچ وجه نباید کلیسائی وجود داشته باشد. 

به غارت بردن اموال و به آتش کشیدن خانه مسیحیان توسط گروهی از اراذل و اوباش در روستای آل لبیدار مصر دلیل این حمله از سوی مسلمانان هشدار به مسیحیان برای رفتن به مراسم پرستشی در کلیسای خانگی روستا و عدم تمایل برای نرفتن به کلیسای این روستا توسط مسیحیان عنوان شده است.
این حادثه جمعه گذشته در تاریخ هفده ژوئن  رخ داده که نگرانی جامعه بین المللی مسیحی را در پی داشته است.
موسی ظریف از ساکنان مسیحی این روستا به کریستین پست گفته است: این حادثه در بعد از ظهر جمعه پس از نماز جمعه تعداد زیادی از نمازگزاران متعصب مقابل خانه پسر عموی من نعیم عزیز جمع شده بودند چون شایعه شده بود خانه جدید او به به کلیسا تبدیل شده است،و مسلمانان مقابل خانه شروع به شعار دادن کرده و در میان شعار هایشان می گفتند که اینجا به هیچ وجه نباید کلیسائی وجود داشته باشد.
در هنگام حمله موسی ظریف و نعیم عزیز زخمی شدند،پس از حمله مسلمانان و غارت مسیحیان و به آتش کشیدن خانه آنها موجب شد تا آنها از روستا فرار کنند
کاراس ناصر کشیش کلیسای مریم مقدس  و کلیسای قبطی مایکل فرشته که با ماشین برای دیدن و گزارش به این روستا آمده بود گفت:روستا به شدت توسط مسلمانان آسیب دیده است.
مسیحیان قبطی در مصر همواره تحت آزار و اذیت مسلمانان هستند سال گذشته نیز عده ای از مسلمانان به وسیله بمب های دست ساز ساختمانی را که قرار بود به عنوان ساختمان کلیسا ساخته بشود را در مصر به آتش کشیدند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen