Montag, 23. Oktober 2017

باز هم اختصاص یک میلیارد تومان کمک مالی به میانمار


پنج روز پس از خبر ارسال ۱۰۰ تن اقلام زیستی، بهداشتی و غذایی جمعیت هلال احمر برای مردم مسلمان میانمار آیت الله سیدعلی خامنه‌ای مبلغ یک میلیارد تومان نیز به‌ عنوان کمک به آوارگان مظلوم و بی‌پناه میانمار اختصاص داد.
به گزارش «آمدنیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر جمهوری اسلامی ایران، در پی نامه رئیس و نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر به آقای خامنه‌ای در خصوص شرایط وخیم مسلمانان روهینگیا در اثر حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، آقای خامنه‌ای مبلغ یک میلیارد تومان به‌ عنوان کمک به آوارگان مظلوم و بی‌پناه میانمار اختصاص داد.
در نامه رئیس و نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر به آیت‌الله خامنه‌ای، با اشاره به فاجعه انسانی در میانمار و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مسلمان، اقدامات و کمک‌های جمعیت هلال احمر در امدادرسانی به آوارگان گزارش شده بود.
از سوی دیگر رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اعلام فراخوان دوم از فراهم شدن شرایط استقرار بیمارستان صحرایی برای آوارگان میانماری خبر داد و گفت: از همین رو فراخوان دوم برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی از پنجشنبه، ۲۷ مهر تا پنجم آبان صورت می‌گیرد.
«اندام» در مورد ارسال تجهیزات ادامه داد: امکانات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان صحرایی با یکی دو پرواز ارسال می‌شود تا بخش‌های اصلی نیاز آوارگان را بر طرف کنیم و سعی شده که با اسکان اضطراری آوارگان بخشی از مشکلات مردم مسلمان میانمار را حل کنیم.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر درباره اینکه چه میزان کمک نقدی نیاز است گفت: اگر بخواهیم در یک مدت زمان شش ماهه در منطقه حضور داشته باشیم باید چیزی در حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه کنیم.
وی پاسخ به این سئوال که تا کنون چه میزان کمک مردمی واریز شده است گفت: تا کنون مردم حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم در پایان فراخوان میزان کمک‌ها به ۵۰ میلیارد تومان برسد.
هم وطنانی که در سکوت و بی توجهی می‌میرند
گویا هر اندازه جان مردم کشورهای دیگر اهمیت داشته باشد، به همان اندازه کشته شدن و جان مردم کشور خودمان برای حکومت جمهوری اسلامی بی‌اهمیت است. بر اساس گزارش سایت میدان، دزدادن دریایی سومالی در یک هفته اخیر دو لنج صیادی ماهیگیران چابهار را دزیده‌اند و هنوز هیچ خبری از تعداد صیادان و اینکه آیا کسی از آنها کشته و یا زخمی شده است در دست نیست آنها برای آزادی هر صیاد ایرانی مبلغی نزدیک به ۱۵۰۰ دلار طلب کرده‌اند و این درحالی است که خانواده‌های صیادان ایرانی حتی توان پرداخت ۱۰۰ دلار را هم ندارند.
این مقام صنفی ماهیگیران چابهاری در مورد وضعیت سرنشینان لنج ماهیگیری دیگری که حدود ۶ روز پیش ربوده شده بودند هم گفته دیروز واسطه‌های دزدان دریایی سومالی خبر دادند که آنها تنها برای آزادی لنج ماهیگیری ۱۵۰ میلیون تومان پول خواسته‌اند که این مبلغ در توان صاحب لنج نیست و او ترجیح می‌دهد لنجش را رها کند.
دو سال و نیم پیش هم ۲۱ صیاد ایرانی به دست دزدان دریایی سومالی اسیر شدند که ۱۳ نفر آنها کشته شده‌اند. از وضعیت ۶ نفر باقی‌مانده ماه‌ها است خبری اعلام نشده اما دیروز یک نماینده مجلس گفته بود که ایران در حال رایزنی با دزدان دریایی است. دولت ایران در این مدت هیچ اقدام تاثیرگذاری برای آزادی این ماهیگیران انجام نداده است.
پیش‌تر نیز روزنامه شرق، چاپ تهران، روز چهارشنبه، ششم بهمن‌ماه، با انتشار گزارشی خبر داد که اسارت هشت صیاد ایرانی گرفتار در دستان دزدان دریایی سومالیایی به ۲۲ ماه رسید.
به گفته یک فعال صنف صیادان، دزدان دریایی تاکنون برای آزادی هر صیاد ایرانی مبلغی نزدیک به ۱۵۰۰ دلار طلب کرده‌اند و این درحالی است که خانواده‌های صیادان ایرانی حتی توان پرداخت ۱۰۰ دلار را هم ندارند.
«علیم افشار»، مدیرعامل تعاونی صیادان چابهار و کنارک با اشاره ربوده‌شدن دومین لنج صیادان ایرانی به دست دزدان دریایی سومالی گفته شمار صیادان ربوده شده به بیش از ۴۴ نفر رسیده است.
این فعال صنف صیادان چابهاری اضافه کرده براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم ماهیگیران ربوده شده در وضعیت ناگواری نگهداری می‌شوند، بیشتر آنها در در حیاط‌های خلوت ساحلی و زیر درخت به بند کشیده شده‌اند و با اندکی غذا در حال گذراندن زندگی خود هستند.
افشار همچنین در پاسخ به سوال که چرا ماهیگیران ایرانی راهی منطقه پرخطری مانند آبهای آزاد نزدیک به سومالی می‌شوند، گفته به دلیل کم بودن صید در آب‌های ایران مجبوریم به آب‌های فرا ساحلی برویم و تنها در آب‌های نزدیک سومالی می‌توانیم گله‌های ماهیان را به دام بیندازیم. اگر اجباری نبود و وضعیت مالی خوبی داشتیم هرگز لنج‌های‌مان را از آب‌های ایران خارج نمی‌کردیم.
دولت ایران به بهانه اینکه در سومالی دولت مستقری وجود ندارد، از مذاکره برای آزادسازی اسیران ایرانی طفره می‌رود. در سال‌های گذشته حداقل ۱۳ ماهیگیر ایرانی در اسارت دزدان دریایی جان خود را از دست داده‌اند و درخواست خانواده‌ها و مردم از دولت برای ورود به این ماجرا به جایی نرسیده است.
هیچ مقامی از وزارت امورخارجه یا از سوی دولت و نمایندگان با خانواده‌های گروگان‌ها حتی تماس هم نگرفته است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen