Montag, 23. Oktober 2017

رئیس قوه قضاییه گفت با افترا و تخریب علیه این قوه برخورد خواهد شد

آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، روز دوشنبه، ضمن انتقاد از «سیاسی» خوانده شدن برخی پرونده‌ها تهدید کرد که با افترا و تخریب علیه قوه قضائیه برخورد خواهد شد.
این سخنان پس از آن ابراز شد که حمیدرضا بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران، دادگاه خود را سیاسی توصیف کرده بود.
رئیس قوه قضائیه همچنین از انتشار حملات علیه قوه قضائیه در شبکه‌های اجتماعی انتقاد کرد و افزود متهمان به فسادهای مالی، قوه قضائیه را متهم به برخورد سیاسی می کنند.
سال گذشته موضوع «حساب‌های شخصی» رئیس قوه قضائیه بازتاب گسترده‌ای داشت. همچنین در هفته‌های گذشته گزارش وب‌سایت آمد نیوز درباره «جاسوسی زهرا لاریجانی» دختر رئیس قوه قضائیه، بازتاب گسترده‌ای یافته است. هر چند، صادق لاریجانی، مقام‌های قوه قضائیه، و وزیر اطلاعات نیز این گزارش را تکذیب کرده‌اند.
یک روز پیش از سخنان صادق لاریجانی، حمیدرضا بقایی پس از جلسه دادگاه خود به کنایه گفته بود که نه ۶۳ حساب شخصی دارد، نه دخترش جاسوس انگلیس و نه برادرش فاسد است.
حمید بقایی در سال ۱۳۹۴ به اتهام «اختلاس» بازداشت شد و پس از آن افراد نزدیک به آقای احمدی نژاد خبر دادند که او با دستور رهبر جمهوری اسلامی ایران آزاد شده است. او در تیر ماه امسال نیز بازداشت و با وثیقه ۲۰ میلیارد تومانی آزاد شد. حمید بقایی به همراه محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۶ نامزد شده بودند، اما شورای نگهبان صلاحیت آنها را رد کرد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen