Samstag, 21. Oktober 2017

مرگ و مصدومیت ۴ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار


خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۲ کارگر کشته و ۲ کارگر نیز دچار مصدومیت شد. ایران در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۶، یک کارگر کارخانه سیمان خاش که در حال بازرسی از تاسیسات کارخانه بود حادثه دید و دست او قطع شد.
حسینعلی اکبری، دبیر اجرایی خانه کارگر استان سیستان و بلوچستان در مورد حادثه‌ای که برای یکی از کارگران کارخانه سیمان خاش رخ داد به خبرنگار می‌گوید: “صبح یکی از کارگرانی تاسیساتی کارخانه سیمان خاش که در حال بازدید از آسیاب بود که دچار حادثه شد”.
او در تشریح حادثه ادامه می‌دهد: “هنگام بازدید دست راست، این کارگر ۵۰ ساله که ۲۱ سال سابقه کاری دارد به تسمه آسیاب گیر می‌کند که بر اثر این حادثه دست او از کتف جدا می‌شود”.
وی اضافه ‌می‌کند: “به دلیل اینکه بیمارستان خاش امکانات کافی نداشت او را به زاهدان منتقل کردند. دست او قابل پیوند نبود ولی حال عمومی بیمار طبق گفته پزشکان خوب است و خون ریزی دست او برطرف شده است”.

مصدومیت یک مرد بر اثر انفجار مخزن ماده شیمیایی

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۷، معاون عملیات سازمان اورژانس کشور از انفجار یک بشکه حامل مواد شیمیایی و سوختگی ۷۰ درصدی یک مرد در این حادثه خبر داد.
حسن نوری درباره جزییات این حادثه گفت: “در ساعت ۱۴:۴۴ دقیقه روز یک بشکه حامل مواد شمیلایی در شهر صنعتی هشتگرد خ  نسترن۱۱ – شرکت پیش ورز منفجر شده است”.
او با بیان اینکه یک آمبولانس به لین حادثه اعزام شده ادامه داد: “در این حادثه یک مرد ۳۸ ساله دچار سوختگی ۷۰ % شده که به بیمارستان امام جعفر صادق اعزام شده است”.

مرگ ۲ کارگر ساختمانی در الیگودرز

به گزارش صدا و سیما مورخ ۲۹ مهر ۱۳۹۶، دو نفر کارگرساختمانی در الیگودرز شب گذشته جلوی یک ساختمان نیمه کار فوت کردند.
مسئول اوژانس ۱۱۵ الیگودرز گفت: “این دو نفر در یک چادر در جلوی این ساختمان فوت کردند”.
ظاهری گفت: “به نظر می رسد علت مرگ این افراد گاز گرفتگی یا برق گرفتگی باشد”.
وی افزود: “جسد این دو نفر برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشک قانونی انتقال داد شد”.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen