Dienstag, 17. Oktober 2017

مرگ و مصدومیت ۸ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار


خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۱ کارگر کشته و ۷ کارگر نیز دچار مصدومیت شد. ایران در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، روز (۲۳ مهر ماه) یک کارگر ساختمانی حین انجام کار در یک واحد مسکونی مربوط به پروژه مسکن مهر کارگران هواشناسی در شهرستان روانسر در استان کرمانشاه براثر سقوط از داربست دچار حادثه شد و جان باخت.
سخنگوی اورژانس روانسر با تایید این خبر گفته است: “این کارگرحین انجام کار بر روی داربست از ارتفاع طبقه پنجم ساختمان سقوط کرده ودر دم جان سپرده است”.

سقوط کارگر جوان از داربست ساختمان نیمه کاره

به گزارش رکنا، پسر جوان در حال کار روی پشت بام ساختمان بود که به پایین سقوط کرد.
ساعت ۳ ظهر روز (۲۳ مهر ماه) ماموران پلیس آبادان در جریان سقوط هولناک پسر جوانی از بالای یک ساختمان در حال ساخت قرار گرفتند و خیلی زود تیم های امدادی و پلیس در محل حاضر حاضر شدند.
ماموران کلانتری ۱۳ قدس باحضور در منطقه سلیچ آبادان پی بردند که کارگر جوانی به نام «سالم» همراه دوستش در حال کار در پشت بام ساختمان بودند که به خاطر عدم رعایت نکات ایمنی از بالای ساختمان به پایین سقوط کرده و دستگاه بالابر نیز به روی پاهای وی افتاده است.
خیلی زود پسر جوان توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی منتقل کردند.
بنا به این گزارش، پسر جوان در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است.

مجروح شدن دو کارگر ساختمانی بر اثر ریزش آوار در مشهد

به گزارش ایلنا، بر اثر ریزش آوار ساختمانی در بلوار خیام جنوبی مشهد دو کارگر ساختمانی مجروح شدند.
این حادثه صبح روز – ۲۴ مهر ماه – زمانی رخ داد که دو کارگر ساختمانی هنگام تخریب یک ساختمان دو طبقه در بلوار خیام جنوبی، زیر خرواری از خاک و نخاله مدفون می‌شوند.
بنابر این گزارش آتشپاد سوم محمد جواد سبحانی (رئیس ایستگاه سوم آتش نشانی مشهد)، پس از حضور نیروهای امداد ونجات در محل حادثه، یکی از کارگران به صورت سرپایی مداوا شد و کارگر دیگری گرفتار آوار بتنی ساختمان شده بود سریعا بعد از خارج شدن از زیر آوار توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شود.

مسمومیت چهار نفر در واحد بهره برداری اهواز ٢

به گزارش تابناک مورخ ۲۵ مهر ۱۳۹۶، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب درباره حادثه نشت گاز H۲S در واحد بهره برداری اهواز٢ گفت که این حادثه منجر به مسمومیت چهار نفر شد.
بیژن عالیپور در این خصوص اظهارکرد: “در جریان تعمیرات موقت بخشی از واحد بهره برداری اهواز٢، گاز سولفید هیدروژن نشت می‌ کند و چهار تن از نیروهای پیمانکاری این پروژه مسموم شدند”.
وی با بیان اینکه مصدومان حادثه به سرعت توسط تیم پزشکی این شرکت به بیمارستان شرکت نفت در اهواز انتقال یافتند، عنوان کرد: “تیم پزشکی این بیمارستان افراد مسموم شده را تحت درمان قرار داده و در نهایت سه تن از آنها مرخص و یک نفر همچنان در حال مداوا است”.
این مقام مسئول در شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خاطرنشان کرد: “علت این حادثه در دست بررسی است و در صورتی که دلیل این اتفاق سهل انگاری در موارد ایمنی باشد، برخوردهای لازم در این رابطه برابر قوانین و مقررات انجام خواهد شد”.
بر اساس این گزارش، واحد بهره ‌برداری شماره دو اهواز واقع در پنج کیلومتری شمال شرق شهرستان اهـواز که نفت خام تولیدی از مخازن آسماری و بنگستان اهواز (بخش‌های ۲، ۳ و ۴) و میدان آبتیمور را جمع‌ آوری و فرآورش می‌ کند، در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون قرار دارد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen