Dienstag, 6. September 2016

اسلامگرای تندرو آلمانی دادگاهی می شود

به گزارش«محبت نیوز»سون لاو یکی از چهره ها معروف و برجسته جریان تندرو اسلامگرا در آلمان است. این فرد در سال ۲۰۱۴ با تشکیل ‘پلیس شریعت’ در شهر ووپرتال آلمان خبرساز شد. در آن زمان گروهی از اسلامگرایان تندرو که جلیقه هایی با برچسب ‘پلیس شریعت’ بر تن کرده بودند، در خیابان های این شهر به راه افتادند و به قول خودشان جوانان را ‘ارشاد’ می کردند.
تارنمای رادیو صدای آلمان (دویچه وله) گزارش داد: «سون لاو یکی از واعظان اسلامگرای تندرو این کشور روز سه شنبه هفته جاری به دلیل حمایت از ترویسم دادگاهی می شود.»
محاکمه‌ی سون لاو  در دادگاه عالی شهر دوسلدورف آغاز می‌شود. او به ظن پشتیبانی از یک سازمان تروریستی خارجی، از ماه دسامبر سال گذشته در بازداشت بسر می‌برد.
اما در دادگاهی که برای سون لاو تشکیل می‌شود، موضوع بر سر موعظه‌های مذهبی او نیست، بلکه این اتهام مطرح است که او از خاک آلمان “دست درازشده‌ی” یک گروه اسلامگرای فعال در سوریه بوده است.
به گفته‌ی دادستانی کل آلمان، سون لاو “مبدا حرکت برای پیکارجویان داوطلب سفر به سوریه” بویژه در میان سلفی‌های بزرگ‌شهر دوسلدورف بوده است. گفته می‌شود که او به عنوان “حلقه‌ی رابط” با گروه اسلامگرای “جیش المجاهدین و الانصار” عمل می‌کرده است.
دادگاه رسیدگی به این پرونده در دوسلدورف تا اواسط ماه ژانویه به طول می انجامد و در صورتی که سون لاو در این دادگاه محکوم شود، ۱۵ سال زندان در انتظار اوست.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen