Sonntag, 11. September 2016

دادستان تهران: حمایت قضایی از برخورد پلیس با مراکز تولید لباس نامتعارف



دادستان تهران: حمایت قضایی از برخورد پلیس با مراکز تولید لباس نامتعارف

خبرگزاری هرانا ـ در سومین نشست دادستانی تهران دادستان توسعه‌ اقدامات ایجابی و محدود کردن اقدامات مقابله‌ای به حد ضرورت و تمرکز بر روی مراکز تولید «لباس‌های مبتذل» را ضروری دانست و اعلام نمود دادستانی در موارد لازم از اقدامات پلیس و سایر دستگاه‌ها با استفاده از ظرفیت ماده‌ی ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری حمایت قضایی خواهد کرد. دادستان تهران گفت که با توجه به صدور مجوز مزون‌های لباس و تأیید طراحی لباس‌ها توسط کمیسیون مد و لباس وزارت ارشاد این نهاد بر نحوه‌ فعالیت مزون‌ها که لباس‌های غیرمتعارف عرضه می‌کنند، نظارت کند. جانشین رییس پلیس تهران در مورد اقدامات پلیس طی دو هفته گذشته در مورد عرضه و توزیع پوشاک‌های نامتعارف در تهران نیز گفت از ۳۸۰۰ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که در این راستا ۲۰۰۰ واحد تذکر گرفتند؛ و تعدادی نیز پلمپ شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، سومین نشست دادستانی تهران در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی به موضوع «عفاف و حجاب» اختصاص داشت. در این جلسه که ریاست آن با عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران بود، مسئولان پلیس و دستگاه‌های اجرایی مرتبط با آسیب‌ها و چند تن معاونان دادسرای تهران حضور داشتند.
سردار کریمی جانشین رییس پلیس تهران در مورد اقدامات پلیس طی دو هفته گذشته در مورد عرضه و توزیع پوشاک‌های نامتعارف در تهران گزارشی ارائه کرد.
وی از جمله اقدامات پلیس را تذکر به واحدهای صنفی متخلف و بازرسی مأمورین پلیس از این اماکن اعلام کرد و اظهار داشت: “در این راستا چند مجتمع تجاری تهران شامل گلستان، کوروش، میلاد نور و … مورد بازرسی مأمورین پلیس قرار گرفت و با دعوت از مدیران و همکاری بازرسان اتحادیه‌ی پوشاک، از ۳۸۰۰ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که در این راستا ۲۰۰۰ واحد تذکر گرفتند؛ و تعدادی نیز پلمپ شدند”.
انتقاد از فعالیت فروشگاه‌هایی که لباس‌های غیرمتعارف ارائه می‌دهند
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد، مشکل این کارگروه را، نه در ارائه‌ی ایده، بلکه در عرضه دانست و اظهار داشت: “در حال حاضر ۲۵۰ فروشگاه عفاف و حجاب و هشتصد مزون لباس در تهران فعالیت دارد که چهارصد مزون فاقد مجوز است”.
در این جلسه از فعالیت مزون‌ها و فروشگاه‌هایی که، لباس غیرمتعارف ارائه می‌دهند، انتقاد شد. هم‌چنین انجام اقدامات فرهنگی از سوی سازمان صدا و سیما و استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی شهری مورد توجه قرار گرفت و از محتوای برخی آگهی‌های تبلیغاتی که از طریق بیلبوردها ارائه می‌گردد انتقاد گردید. نماینده‌ی شهرداری تهران اعلام آمادگی کرد در خصوص حجاب و عفاف خدمات خود را توسعه دهد.
حمایت قضایی از اقدامات پلیس
دادستان تهران توسعه‌ اقدامات ایجابی و محدود کردن اقدامات مقابله‌ای به حد ضرورت و تمرکز بر روی مراکز تولید لباس‌های مبتذل را ضروری دانست و اعلام نمود: دادستانی در موارد لازم از اقدامات پلیس و سایر دستگاه‌ها با استفاده از ظرفیت ماده‌ی ۱۱۴ قانون آیین دادرسی کیفری حمایت قضایی خواهد کرد.
جعفری از پلیس خواست وضعیت اماکنی که تحت عنوان برند لباس‌های غیرمجاز و نامناسب ارائه می‌دهند بررسی کند و از وزارت صنعت و معدن خواست در صدور مجوز برای اماکن عرضه کننده لباس‌های خارجی دارای برند دقت نماید.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen