Dienstag, 20. September 2016

بیش از پنج هزار شهروند ایرانی خواستار آزادی عبدالفتاح سلطانی شدند



بیش از پنج هزار شهروند ایرانی خواستار آزادی عبدالفتاح سلطانی شدند

خبرگزاری هرانا – بیش از پنج هزار تن از شهروندان، کنشگران مدنی و سیاسی ایرانی با امضای نامه ای به رئیس قوه قضایه خواستار آزادی عبدالفتاح سلطانی، وکیل و فعال حقوق بشر در بند شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بیش از پنج هزار تن از فعالان مدنی و سیاسی ایرانی با امضای نامه ای خطاب به ریاست قوه قضاییه از او خواستند تا شرایط آزادی این وکیل و فعال حقوق بشر دربند را فراهم آورد. متن کامل این نامه که نسخه ای از آن برای انتشار در اختیار هرانا قرار گرفته به همراه اسامی در پی می آید؛
ریاست محترم قوه قضاییه
حضرت آیت الله آملی لاریحانی
ضمن تبریک عید قربان، عید بندگی و عید غدیر، بر آن شدیم تا از شما درخواست کنیم با توجه به اعیاد مبارک و شرایط ویژه پرونده جناب عبدالفتاح سلطانی – وکیل و فعال حقوق بشر – در راستای استیلای قانون و شرع توجه حضرت عالی را به مطالب زیر جلب کرده تا با وجود مستندات موجود و قانون جاری کشورنسبت به آزادی ایشان دستورات لازم را مبذول فرمایید:
-ایشان بیش از نصف دوران محکومیت خود را گذارانده و مشمول قانون آزادی مشروط می باشند.
-شرایط جسمی دکترسلطانی نامساعد بوده و نیاز به خدمات پزشکی تخصصی دارد.
-مهمتر اینکه از سه سال قبل پرونده ایشان جهت اعمال ماده ۱۸که نظر چهار قاضی خلاف شرع بودن حکم قبلی را تشخیص داده اند در دفتر شما منتظر رسیدگی حضرت عالی است.
لذا جمعی از فعالان مدنی کشور با توجه به شرایط موجود کشور و نیاز مبرم به همدلی و همبستگی در شرایط حساس منطقه و مندرجات فوق از جنابعالی درخواست ورود ویژه به پرونده جناب سلطانی نموده، موجبات شادی خانواده ایشان را مهیا فرمایید.
باشد که همه با هم و دست در دست هم مشق قانونمندی و قانون مداری کنیم، در راه پیشرفت و ترقی کشور زیر سایه قانون مداری قدم برداریم.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen