Donnerstag, 8. September 2016

مرگ دو کارگر در البرز و زرندیه

مرگ دو کارگر در البرز و زرندیه

خبرگزاری هرانا ـ دو کارگر جوان ۳۰ و ۳۴ ساله در دو حادثه جداگانه کارگری در شهرستان‌های البرز و زرندیه در نبود ایمنی لازم در محیط کار جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، ‌رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: “بی‌احتیاطی کارگر جوان در هنگام جوشکاری و ریخته شدن جرقه موجب انفجار مخزن مواد پیش‌ساز شوینده شد و جان وی را گرفت”.
پیمان نامدار رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اظهار کرد: “عصر روز چهارشنبه طی تماسی به مرکز پیام ۱۱۵ اورژانس شهرستان البرز یک مورد حادثه انفجار دریکی از کارخانجات شهرک صنعتی لیا اعلام و به‌سرعت آمبولانس پایگاه لیا به محل حادثه اعزام شد”.
وی افزود: “مأموران اورژانس طی تماس به‌سرعت خود را به محل حادثه رساندند و با بررسی محل مشخص شد کارگر ۳۴ ساله که مشغول جوشکاری بالای یک تانکر پلاستیکی نیمه‌پر از مواد پیش‌ساز شوینده‌ها بوده، دچار حادثه شده است”.
نامدار اضافه کرد: “ریختن براده‌های جوش روی مخزن پلاستیکی باعث حریق ناگهانی آن شده و کارگر جوان توسط موج انفجار به سقف کوبیده شده و بعد از آن درون تانکر مشتعل افتاده است”.
وی ادامه داد: “مأموران آتش‌نشانی به‌سرعت آتش را خاموش کرده و با پاره کردن تانکر درصدد نجات جان کارگر جوان برآمدند که با توجه به صدمات شدید و سوختگی ۱۰۰ درصدی این کارگر جان خود را از دست داده بود”.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ‌در پایان گفت: “رعایت اصول ایمنی در کارخانجات امری ضروری است و باید موردتوجه قرار گیرد تا دچار چنین حوادث جبران‌ناپذیری نشویم”.

مرگ کارگر بر اثر سقوط از سوله در زرندیه


به گزارش ایسنا، مرد ۳۰ساله هنگام کار بر روی ستون های سوله در حال احداث در شهرستان زرندیه، جان خود را از دست داد.
سرهنگ داود کاظمی گفت: “در حدود ساعت ۱۷ روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت سامانه ۱۱۰ مبنی سقوط کارگری از ستون های سوله در شهرستان زرندیه بلافاصله عوامل انتظامی و امدادی در محل حاضر شدند”.
وی ادامه داد: “با بررسی به عمل آمده مشخص شد که مردی ۳۰ ساله در حال کار بر روی ستون های سوله در حال احداث از ارتفاع ۶ متری سقوط کرده و در دم جان خود را از دست داده است”.
این مقام انتظامی یادآور شد: “مرگ فرد مذکور توسط تیم اعزامی اورژانس ۱۱۵ که در محل حضور داشتند، تأیید و جسد وی با هماهنگی مقام قضایی برای بررسیهای بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen