Donnerstag, 8. September 2016

درخواست جامعه دانشگاهی برای آزادی فوری هما هودفر



درخواست جامعه دانشگاهی برای آزادی فوری هما هودفر

خبرگزاری هرانا – بیش از ۵۰۰۰ شخصیت دانشگاهی از جمله نوام چامسکی از کشورهای مختلف با امضای بیانیه ای از دولت ایران خواستار آزادی فوری پروفسور هما هودفر شدند که در وضعیت «مرگ یا زندگی» قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دکتر هما هودفر پروفسور ۶۵ ساله و بیمار ایرانی- کانادایی و ایرلندی، از روز ششم ژوئن سال جاری میلادی (۱۷ خرداد ۱۳۹۵) توسط نیروهای امنیتی در ایران با اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «قدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با دولت متخاصم» دستگیر و بیشتر زمان بازداشت خود را در سلول انفرادی نگهداری شده است.
کیمبرلی منینگ، رئیس موسسه سیمون دوبوار در دانشگاه کونکوردی در یک کنفرانس خبری گفت: “در جامعه دانشگاهی نگرانی رو به افزایش در مورد بازداشت و وخامت حال دکتر هودفر در ایران وجود دارد.”
وی وضعیت حال حاضر هما هودفر در ایران را «مرگ یا زندگی» توصیف و از دولت های ایران و کانادا خواست برای آزادی و بازگشت او به خانه هر چه در توان دارند انجام دهند.
رئیس موسسه سیمون دوبوار تاکید کرد: “این یک وضعیت اضطراری است. همین حالا هم نمی دانیم پروفسور هودفر زنده است یا خیر.”
از سوی دیگر همزمان با این کنفرانش خبری، عده دیگری از دانشجویان و شخصیت های آکادمیک در ایرلند دست به اعتراض زده و خواستار آزادی خانم هودفر هستند.
معترضین بر این باورند دولت ایرلند به دلیل روابط دیپلماتیک بهتر با ایران می تواند گزینه بهتری برای پیشبرد مذاکرات باشد.
دکتر هودفر از یک بیماری عصبی رنج می برد که نیازمند مداوم دسترسی به مراقبت های پزشکی و داروهای خاص است. اما از روز ششم ژوئن سال جاری میلادی، وی اکثر زمان بازداشتش را در سلول انفرادی و بدون دسترسی و اجازه تماس با عزیزانش گذرانده است.
سازمان عفو بین الملل کانادا نیز چندی پیش با تاکید بر «بدتر شدن سابقه حقوق بشر در ایران» خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط هما هودفر پروفسور ۶۵ ساله ایرانی-کانادایی زندانی در ایران شد که درپی وخامت حالش در بیمارستان بستری است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen