Samstag, 10. September 2016

احمد جنتی در دفاع از قتل عام زندانیان سیاسی دهه شصت؛ اینها باید ریشه‌کن شوند تا ریشه‌های نظام برپا شود



احمد جنتی در دفاع از قتل عام زندانیان سیاسی دهه شصت؛ اینها باید ریشه‌کن شوند تا ریشه‌های نظام برپا شود

خبرگزاری هرانا ـ احمد جنتی، خطیب نماز جمعه امروز تهران در بخشی از سخنان خطبه های خود به موضوع انتشار فایل صدای جلسه آیت الله منتظری و مسئولان وقت موسوم به “هیئت مرگ” پرداخت. او با دفاع از قتل عام زندانیان سیاسی بر ضرورت انجام این اعدام ها تاکید کرد و گفت “اگر بخواهند به اینها (نیروهای برانداز) مجال بیشتری بدهند اینها ریشه نظام را می‌کَنَند. اینها باید ریشه‌کن شوند تا ریشه‌های نظام برپا شود”.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، احمد جنتی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران در خصوص انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری، عنوان کرد: “مسئله منافقین و این نشر فایل صوتی این شیخ ساده‌لوح که دل امام را خون کرد و حال باید در آن دنیا جوابش را بدهد، این فایل را منتشر و نظام و امام را به صورت بدی محکوم کردند که خداوند از سر تقصیر آنها نگذرد. با انتشار این فایل آن را به دست منافقین دادند و این حربه‌ای شد برای منافقین تا کل نظام ما را محکوم کنند”.
جنتی بر همین اساس اضافه کرد: “مهدی هاشمی که با نظر امام اعدام شد و این حکم امام بود و صاحب این فایل صوتی را هم امام قاطعانه عزل کردند و گفتند عکس او را از دیوار پایین بکشید ولی امام به حق کار کرد چراکه این منشا فساد بود. برخی می‌گویند رافت اسلامی؛‌ اسلام هم رافت دارد و هم خشونت. خداوند هم رحمان است و هم منتقم بنابراین باید با افراد برخورد مناسب کرد. اگر بخواهند به اینها مجال بیشتری بدهند اینها ریشه نظام را می‌کَنَند. اینها باید ریشه‌کن شوند تا ریشه‌های نظام برپا شود”.
لازم به یادآوری است در قتل عام زندانیان سیاسی در دهه شصت بخصوص تابستان سال ۶۷ هزاران زندانی سیاسی که بعضی دارای محکومیت های قطعی به حبس یا حتی در آستانه آزادی بودند بدون برخورداری از دادگاه صالحه به جوخه های اعدام سپرده شدند. بسیاری از حقوقدانان و مدافعان حقوق بشر این قتل عام ها را بعنوان جنایت علیه بشریت خوانده اند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen