Montag, 12. Februar 2018

جمهوری اسلامی در چه شرایطی وارد چهلمین سال حیات خود می شود؟

در حال حاضر فساد سیاسی و اقتصادی در نظام حاکمیت ایران نهادینه شده است، فساد اقتصادی تنها نتیجه فساد سیاسی است و پس از ۴۰ سال همه می‎دانند فساد به بخش جدایی ناپذیر از حکومت ایران تبدیل شده است.
به گزارش «محبت نیوز» ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) انقلاب ایران وارد چهلمین سال حیات خود شد.
پایگاه خبری العربیه در گزارشی نوشته، واقعیت این است که حکومت ایران با گرد و غبار فراوانی از بحران‎های داخلی و خارجی مواجه است و در حالی که رسانه‎های حکومتی وانمود می‎کنند که نظام از حمایت گسترده مردم برخوردار است، اما سخنان اخیر علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، تصویری از زیست نظام در بن بست و ضعف‎های رو به گسترش را نشان می‎دهد.
خامنه‎ای در واکنش به ناآرامی‎های سراسری در ایران در اعتراض به فساد سیاسی و اقتصادی، این واقعیت را پذیرفت که «مبارزه با ظلم و فساد بسیار دشوار است و… به راحتی حل نخواهد شد».
آنچه خامنه‎ای در سخنرانی خود در مورد دستگاه حکومتی بیان کرده، ضعف حکومت برای مقابله با چنین مسائلی است. همچنین این سخنرانی نشان می‎دهد که مردم ایران دیگر تبعیض، بی‏‌عدالتی و فساد اداری و دولتی را تحمل نخواهند کرد.
جالب این است که در چنین شرایطی او حاضر به گفتگو در مورد اولتیماتوم ۱۲۰ روزه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و سرنوشت توافق هسته‎ای نشده است و تاکید کرده تهران همچنان به برنامه‎های موشکی خود ادامه خواهد داد. سکوت خامنه‎ای در این مورد بسیار معنی‎دار است و در آینده‎ی نزدیک حکومت او را ویران خواهد داد.
فساد سیستمیک
در حال حاضر فساد سیاسی و اقتصادی در نظام حاکمیت ایران نهادینه شده است و این کشور به عنوان یکی از فاسدترین کشورهای دنیا محسوب می‎شود. روشن است، فساد اقتصادی تنها نتیجه فساد سیاسی است و پس از ۴۰ سال همه می‎دانند فساد به بخش جدایی ناپذیر از حکومت ایران تبدیل شده است.
اسحاق جهانگیری، معاون رییس جمهوری ایران فساد را موریانه‎ای دانسته که درون زیرساخت‎های سیاسی و اقتصادی ایران را آلوده می‎کند، در حالی که احمد توکلی نماینده پیشین مجلس ایران تاکید می‎کند متاسفانه، فساد سیستماتیک شده و اگر اقداماتی برای از بین بردن آن انجام نشود قطعن به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی منتهی خواهد شد.
تغییر زمان
شواهد نشان می‎دهد ایران به دنبال مذاکره بر سر نقش خود در امور داخلی کشورهای خاورمیانه و همچنین برنامه‎های موشکی است که ادعا می‎کند جنبه دفاعی دارد. عباس عراقچی وزیر خارجه ایران عنوان می‎کنند برجام نمونه یک توافق خوب است و می‎شود بر سر مسائل دیگر هم گفتگو کرد.
واضح است که حکومت ایران تحت فشار است و گزینه‎ی خوبی برای آنها وجود ندارد و فقط حق انتخاب بین بد و بدتر دارند.
دونالد ترامپ بارها توافق اتمی را بدترین معامله توصیف کرده و به انگلیس، فرانسه و آلمان اخطار داده که اگر به دنبال منافع اقتصادی خود در ایران هستند، قید آمریکا را بزنند چون در مورد نقش مخرب تهران در خاورمیانه و همینطور درباره موشک بالستیک نگرانی وجود دارد.
پول کثیف
با وجود ادعای عراقچی از بی‎ارتباط بودن برجام و افزایش نفوذ جمهوری اسلامی در سراسر منطقه، گزارش‎هایی از آمریکا نشان می‎دهد بخش‎هایی از ۱.۷ میلیارد دلار که توسط دولت اوباما به تهران ارسال شده است و مربوط به آزادی پول‎های بلوکه شده ایران بود صرف حمایت از تروریسم شده است.
منابع اطلاعاتی گزارش دادند که تهران این بودجه را به اعضای حزب‎الله لبنان، که به عنوان یکی از گروه‎های اصلی تروریستی محسوب می‎شود داده یا صرف فعالیت‎های نیروهای سپاه قدس کرده است.
العربیه در پایان نوشته حوثی‎های یمن هم باید ممنون تیم اوباما باشند؛ چون شواهد نشان می‎دهد آنها نیز از این پول‎ها سهم داشتند و تهران از حوثی‎ها استفاده می‎کند و از آنجا به عنوان حیات خلوتی برای فشار به ریاض سود می‏برد. این‎ها خبر خوبی برای ایران نیست.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen