Freitag, 2. Februar 2018

وزیر آموزش و پرورش: علاقه دانش‌آموزان به مدرسه کاهش یافته است

وزیر آموزش و پرورش ایران می‌گوید «شوق و علاقه» دانش‌آموزان ایرانی به مدرسه «کاهش» یافته و دیگر نمی‌توان مدارس کشور را بر اساس «مدل‌های دهه ۶۰ اداره کرد.»
محمد بطحائی این اظهارات را در مراسم نواختن «زنگ انقلاب» در دبستان رفاه تهران بیان کرده است.
وی خواستار تبدیل مدرسه به «محل زندگی» دانش‌آموزان شده و گفته که باید «اضطراب آنها برای تحصیل کاهش یافته و از حضور در مدرسه احساس نشاط کنند.»
آن‌طور که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده٬ «امروز شوق و علاقه دانش‌آموزان به مدرسه کاهش یافته و دلشان همراه درس و کلاس نیست.»
وی یکی از اهداف «مهم» آموزش و پرورش را افزایش «اشتیاق» دانش‌‌آموزان به تحصیل و مدرسه عنوان کرده است.
بطحائی همچنین افزوده که «این روزها نمی‌توان مدارس کشور را با مدل‌های دهه ۶۰ اداره کرد چرا که دانش‌آموزان دیگر دانش‌آموزان دهه ۶۰ نیستند.»
وی خواستار تغییر روش‌ها و افزایش سهم مهارت‌های زندگی در برنامه‌های دانش آموزان شده است.
در سال ۹۴ نیز دو روزنامه در ایران با هشدار نسبت به «فروریختگی آموزشی و خانوادگی» در کشور٬ از افزایش آمار خودکشی میان دانش‌آموزان ایرانی خبر داده بودند.
روزنامه «روزان» با انتشار گزارشی٬ خودکشی ۱۱۱ کودک در ایران طی سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۳ را به طور تلویحی ناشی از «تحقیر» این کودکان در مدرسه دانسته و از سیستم آموزشی ایران انتقاد کرده بود.
روزنامه جهان صنعت نیز از «خودکشی چند دانش‌آموز و بچه‌های زیر ۱۶ سال در شهرهای مختلف کشور» خبر داده بود.
در همان سال٬ رسانه‌های ایران گزارش‌های متعددی از خودکشی در این سه استان منتشر کردند که در میان آن‌ها تعدادی کودک نیز دیده می‌شد.
یکی از این خودکشی‌ها مربوط به کودکی ۱۰ سال در اشنویه از شهر‌های استان آذربایجان غربی به خاطر «نداشتن پول» بوده است.
باشگاه خبرنگاران جوان نیز از خودکشی یک دانش‌آموز اهل شهرستان بافق در استان یزد به علت «مسائل درسی» و یک دانش‌آموز دختر پایه نهم در همین استان به علت «اختلاف با پدرش» خبر داده بود.
بر اساس این خبر٬ دانش‌آموز نخست خود را حلق‌آویز و دانش‌آموز دوم خود را از یک آپارتمان به پایین پرتاب کرده است.
علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۴ نیز به روزنامه اعتماد گفته بود: «تعداد خودکشی نوجوانان در سال ٩۴ به تعداد قابل توجهی رسیده است.»
به گفته وی٬ «در مواردی خانواده‌ها می‌گویند باور چنین اقدامی از سمت فرزندشان که به نظر می‌رسید هیچ مشکلی ندارد برایشان امکان‌پذیر نیست. این یعنی زنگ خطری برای همه، زنگ خطری برای مردم و مسئولان تا نگذارند به تعداد این موارد اضافه شود.»

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen