Freitag, 23. Februar 2018

دستکم ۷ تجمع اعتراضی در هفته جاری برگزار شد

خبرگزاری هرانا – در هفته ای که گذشت، دانشجویان مقطع دکتری علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، مدیران مهدکودک‌های تهران، گروهی از کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه در خوزستان، اهالی چهار روستای شهرستان دزفول، جمعی از سپرده‌گذاران موسسات مالی مقابل مجلس در تهران، جمعی از نانواداران گرگانی و جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا مورخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، دانشجویان مقطع دکتری علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، امروز جهت اعتراض به عدم پرداخت معوقات حقوقی خود، مقابل دفتر ریاست دانشگاه تجمع کردند.
شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس علت این تجمع را عدم پرداخت معوقات این دانشجویان که ماهانه مبلغی یک میلیون تومان است، عنوان کرد.
در توضیحات شورای صنفی نسبت به این تجمع آمده است که به علت عدم امکان درآمدزایی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، حقوق این دانشجویان توسط وزارت بهداشت پرداخت می‌شود و این در حالی است که دانشگاه تربیت مدرس پایین‌تر از نرخ مصوب وزارت بهداشت و با تاخیر حقوق این دانشجویان را پرداخت می‌کند.
از نکاتی که دانشجویان معترض به آن اشاره کرده‌اند، این است که دانشگاه تربیت مدرس مانند سایر دانشگاه‌های دیگر از دانشجویان تعهد می‌گیرد که در طول تحصیل اشتغال نداشته باشند و همچنین پس از اتمام دوران تحصیل، بر اساس تعهد در هر منطقه‌ای که تعیین شود خدمت پزشکی داشته باشند، ولی بر خلاف دانشجویان سایر دانشگاه‌ها حقوق کمتری پرداخت می‌کنند.
بنا بر توضیحات شورای صنفی این دانشگاه، در جریان پیگیری‌ این معوقات در گذشته، ریاست و معاونت دانشجویی دانشگاه با توجیه دانشجویان در مورد مشکلات مالی و کسری بودجه دانشگاه، آن‌هارا به بردباری فراخوانده‌اند.
شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس نرخ این حقوق را در دانشگاه‌های دیگر یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان عنوان کرده است که ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از مبلغ دریافتی دانشجویان دکتری این دانشگاه است.

تجمع مدیران مهدکودک‌های تهران مقابل وزارت کار/معترضان: “زنان نان‌آور خانوار را بیکار نکنید”

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۲۹، حدود صد نفر از مدیران مهدکودک‌های تهران مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند.
تجمع‌کنندگان به تفاهم‌نامه اخیر میان سازمان بهزیستی و وزارت آموزش و پرورش معترضند و می‌گویند: براساس این تفاهم‌نامه، قرار است نگهداری و آموزش کودکان چهار تا شش ساله از مهدکودک‌ها به وزارت آموزش و پرورش منتقل شود و به این ترتیب، مهدکودک‌ها دچار بحران خواهند شد.
یکی از زنان حاضر در تجمع گفت: “اکثر زنان شاغل در مهد کودک‌ها، زنان سرپرست خانوار و نان‌آور هستند و اگر قرار باشد فقط کودکان یک تا سه سال در مهد کودک‌ها نگهداری شوند، تعدیل‌های گسترده آغاز می‌شود و زنان بسیاری بیکار خواهند شد”.
تجمع‌کنندگان خواستار دیدار با وزیر کار هستند و می‌گویند از وزیر می‌خواهیم صدای ما را بشنود و در جهت حمایت از زنان کارآفرین و نان‌آور، برای لغو تفاهم‌نامه اقدام کند.

تجمع کارگران بازنشسته نیشکر هفت‌تپه برای رفع مشکلات بازنشستگی

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰، شماری از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: “صبح روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰ حدود ۱۰۰ نفر از همکاران بازنشسته برای رفع مشکلات بازنشستگی خود در محوطه این شرکت مقابل کارخانه و نیروگاه برق شرکت تجمع کردند”.
از قرار معلوم ترک کار ۲۸۰ نفر از کارگران طبق قانون از یکم آذر ماه سال جاری صادر شده است اما به دلیل پرداخت نشدن هزینه بازنشستگی از سوی کارفرما، از آن زمان تاکنون سازمان تامین اجتماعی برای این کارگران مستمری برقرار نکرده است و در نتیجه آنها دست به اعتراض صنفی می‌زنند.
به نقل از کارگران بازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه گفته می‌شود تا این لحظه از جانب مدیریت بخش خصوصی مجتمع پاسخ مشخصی به خواسته‌های آنان داده نشده است.

تجمع اهالی چهار روستای شهرستان دزفول درب کشت و صنعت کارون شوشتر

به گزارش شبکه خبری خوز فوری مورخ دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶، پیش از ظهر امروز اهالی چهار روستای شهرستان دزفول درب کشت و صنعت کارون شوشتر تجمعی مسالت آمیز برگزار کردند.
اهالی روستاهای «خیبر»، «عظیم»، «باقر»، «حاجات» پیش از ظهر امروز درب شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر تجمع کردند و این تجمع به صورت مسالمت آمیز به پایان رسید.
مدیر روابط عمومی کشت و صنعت کارون شوشتر در گفت و گویی با خبرنگار شبکه خبری خوز فوری اظهار کرد: این تجمع که قریب بر ۸۰ تا۸۵ نفر بودند، از اهالی روستاهای شهرستان دزفول بودند که بیشتر به منظور رفع مشکل بیکاری دست به این اقدام زدند.
روح اله رضازاده افزود: تعداد زیادی از تجمع کنندگان برای رفع مشکل بیکاری در این تجمع شرکت کرده بودند که در این باره شرکت به دلیل شرایط موجود توان بکار گیری نیروی جدید را ندارد.
وی با اشاره به برخی اعتراض ها در این تجمع تاکید کرد: برخی نیز در این تجمع اعلام کردند که زمین هایی که در اختیار شرکت کشت و صنعت کارون است برای ۳۰ سال به این شرکت سپرده شده است و در این باره اسنادی دارند که برای رفع این مناقشه در صورت وجود سند و اسنادی مجری و قضاوت با مراجع قضایی است، به محض دریافت حکم و احکامی از سوی دستگاه قضایی کشت و صنعت کارون در این باره اقدام خواهد کرد.
به گزارش شبکه خبری خوز فوری، روز گذشته نیز تعدادی از مردم اهالی شهرستان شوشتر زیر باران درب این شرکت تولید کننده شکر تجمع کردند.

جمعی از سپرده‌گذاران موسسات مالی مقابل مجلس تجمع کردند

به گزارش فارس مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲، جمعی از سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری در اعتراض به بلاتکلیفی سپرده های خود مقابل مجلس تجمع کردند.
براساس این گزارش و طبق گفته یکی از تجمع کنندگان مقرر شده بود که سپرده سپرده‌گذاران تا سقف معینی و با در نظر گرفتن ضرر و زیان آنها پرداخت شود که بخشی از این موضوع که مربوط به برخی از سپرده‌گذاران می‌باشد، تاکنون محقق نشده است.
لازم به ذکر است که برخی از تجمع کنندگان امروز از سپرده گذاران موسساتی همچون آرمان، افضل توس، کاسپین و … بودند که خواهان رسیدگی نمایندگان به مشکلات خود بوده و با سردادن شعارهایی مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

نانواداران گرگانی در اعتراض به کاهش امنیت شغلی تجمع کردند

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲، جمعی از نانواداران گرگانی در اعتراض به آنچه کاهش امنیت شغلی خود با افزایش صدور مجوز می‌خوانند، در مقابل یکی از ساختمان‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تجمع کردند.
یکی از نانواداران معترض می‌گویند؛ من ۴ کارگر شاغل در نانوایی دارم که با افزایش صدور مجوز نانوایی و درنتیجه آن کاهش سهمیه آرد؛ ناچارم دو نفر از کارگران را از کار اخراج کنم.
 وی با بیان اینکه در حال حاضر نانوایی توجیه اقتصادی ندارد، گفت: “سهمیه ما کم شده است. الان کبابی‌ها و آشپزخانه‌هاهم نان پخت می‌کنند. مغازه داران نیز نان توزیع می‌کنند و این امر، کار ما را مشکل کرده است. از طرفی دیگر حدود دو هفته است که ۵۰ تا ۶۰ جواز جدید نانوایی صادر شده است. حتی برخی از جوازها بدون دیدن مکان نانوایی، صادر شده است”.
یکی دیگر از نانوایان می‌گوید: “به خاطر اینکه در کنار نانوایی من؛ نانوایی جدیدی دایر شد، مجبور شدم نانوایی‌ام را تعطیل کنم”.
 وی افزود: “جوازهای جدید صادر شده بدون هماهنگی با اتحادیه نانوایان بوده است”.
نانوایی دیگری نیز گفت: “میانگین پخت ما کم شده است و تعداد کمی از نانوایی‌ها پخت بالایی دارند. هزینه‌های گاز، کارگر و بیمه نیز به گونه‌ای است که نانوایان را با مشکلات زیادی روبه رو می‌کند”.

دور جدید اعتراض کارگران گروه صنعتی فولاد اهواز از سر گرفته شد

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۲، از ساعت ۹ صبح روز (چهارشنبه، ۲ اسفند ماه) جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اعتراض به رویه مدیریت این کارخانه مقابل ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.
جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا، از شروع دور جدید تجمعات صنفی خود و همکارانشان خبر دادند.
از ساعت ۹ صبح روز (چهارشنبه/ ۲ اسفند ماه) نزدیک به ۴۰۰ کارگر با برپایی یک تجمع صنفی در مقابل ساختمان استانداری خوزستان، انتقاد خود را نسبت به عملکرد مدیریت جدید اعلام کردند.
کارگران معترض که دست‌کم سه ماه معوقات مزدی به همراه عیدی و پاداش پایان سال خود را از کارفرما طلبکارند، در ادامه می‌گویند: “از زمان تغییر مدیریت کارخانه با مشکلاتی مانند پرداخت نشدن سه ماه مزایای مزدی، و متوقف شدن فعالیت‌های کارخانه مواجهیم”.
آن‌ها در رابطه با مطالبات صنفی خود، افزودند: “فعالیت‌های کلیه خطوط تولید کارخانه از چندین ماه قبل متوقف شده است چراکه با تغییر مدیریت کارخانه قرار بود مشکلات کارخانه و کارگران برطرف شود اما مشکلات سابق به قوت خود باقی‌ست”.
کارگران این کارخانه مدعی‌اند یکی دیگر از موارد مورد اعتراض کارگران مشخص نبودن وضعیت بازنشستگی حدود ۶۰۰ نفر از کارگران است که کارفرمای جدید همزمان با ورود در کارخانه اقدام به بازنشسته شدن این کارگران کرده بود.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen