Donnerstag, 8. Februar 2018

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ۹ میلیون دهه شصتی بیکار داریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران گفت که ۹ میلیون دهه شصتی داریم که باید در دهه هشتاد سرکار می‌رفتند که نتوانستند لذا باید برای آنها کار ایجاد شود.
به گزارش«محبت نیوز» علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در شورای اشتغال استان خراسان‌جنوبی گفته است:۹ میلیون دهه شصتی داریم که باید در دهه هشتاد سرکار می‌رفتند که نتوانستند لذا باید برای آنها کار ایجاد کنیم.
وی افزود: «سیاه نمایی از عدم توانایی ها باعث کاهش انگیزه در نسل جوان است و باید امید را ایجاد کنیم. در حال حاضر زمینه‌هایی که برای خراسان جنوبی دیده شده که در آن هدف توزیع پول نیست بلکه توسعه و اشتغال در استان است».
به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: «در حال حاضر با تحولات عظیم اجتماعی و تغییر سبک زندگی روبرو هستیم که باید برای نهاد خانواده فکر کنیم. سیاست‌های غلط طی شده و فشار بر کشور و کمبود آب از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم».
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ایران همچنین یادآور شد: با سالمندی در آینده مواجه هستیم که نباید بگذاریم با فقر و معلولیت همراه شود. باید سخت کوش تر از گذشته کار کنیم و سخت کوشی و عقلانیت دو عنصر هستند که بیشتر از گذشته به آن نیاز داریم.
این سخنان در حالی از سوی علی ربیعی مطرح می شود که پیش از این عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور ایران نیز گفته بود با وجود اعلام رقم بیکاری ۱۲ درصدی در کل کشور، در بعضی از شهرها بیکاری به ۶۰ درصد رسیده است. او گفته در مناطقی که بیکاری بیشتر است، آمار آسیب‌های اجتماعی، مانند “اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق” هم بالاتر است. او  همچنین گفته بود رقم بیکاری بین تحصیلکرده‌ها “بسیار بالاتر” از متوسط بیکاری کل کشور است.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen