Sonntag, 24. September 2017

حزب ضداسلامی AfD آلمان به پارلمان می‌رود

AfD می‌خواهد تامین بودجه خارجی برای ساخت مساجد در آلمان را متوقف کند، روبنده یا برقع و اذان‌گویی مسلمانان را ممنوع کند و امامان مساجد را در روندی که دولت تعیین می‌کند، غربال کند.
به گزارش «محبت نیوز» حزب “آلترناتیو برای آلمان” یا AfD به احتمال زیاد اولین حزب ملی‌گرای راست افراطی خواهد بود که بعد از جنگ جهانی دوم به پارلمان آلمان راه پیدا می‌کند.
به گفته BBC، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که AfD در انتخابات پارلمانی روز یکشنبه ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) با کسب ۱۲ درصد آرا می‌تواند تا ۵۰ کرسی را در بوندستاگ (پارلمان آلمان) به دست آورد.
این حزب در سال ۲۰۱۳ به عنوان حزبی ضد یورو، واحد پول اروپایی، تاسیس شد اما بعدا به حزبی تبدیل شد که با مخالفت با مهاجرت و ضدیت با اسلام شناخته می‌شد. AfD در حال حاضر در ۱۳ پارلمان محلی از ۱۶ ایالت آلمان نماینده دارد.
این حزب پایگاهی بسیار قوی در مناطقی از آلمان شرقی سابقا کمونیست دارد. این در حالی است که تمرکز اصلی مهاجران و پناهجویان در آن مناطق نیست.
حزب آلترناتیو برای آلمان می‌گوید که این کشور باید سیستم کنترل مرزی را از نو تعریف کند و مرزهای خارجی اروپا کاملن به روی مهاجران بسته شود.
در ماه مه سال ۲۰۱۶، AfD سیاستی کاملن ضد اسلامی را برای حزب تدوین کرد. در مانیفست انتخاباتی این حزب بخشی وجود دارد که توضیح می‌دهد چرا این حزب معتقد است “اسلام جایی در آلمان ندارد”.
AfD می‌خواهد تامین بودجه خارجی برای ساخت مساجد در آلمان را متوقف کند، روبنده یا برقع و اذان‌گویی مسلمانان را ممنوع کند و امامان مساجد را در روندی که دولت تعیین می‌کند، غربال کند.
برنامه انتخاباتی حزب می‌گوید مسلمانان “میانه‌رو ” که هم‌گونی با جامعه را می‌پذیرند، “اعضای ارزشمند جامعه” محسوب می‌شوند. اما تاکید می‌کند که تنوع فرهنگی در آلمان جایی ندارد و جواب نمی‌دهد.
حدود سه میلیون ترک‌تبار در آلمان زندگی می‌کنند که بیشترشان مسلمان هستند.
AfD توافق سال ۲۰۱۶ اتحادیه اروپا با ترکیه را که با هدف توقف سیل مهاجرت از طریق حوزه بالکان به دست آمد، “تحقیرکننده” می‌داند.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen