Mittwoch, 20. September 2017

افزایش «قتل‌های فجیع» در ایران نسبت به سال گذشته

عصر دوشنبه، رسانه‌ها در ایران از وقوع دو قتل خانوادگی در اسلام‌آباد غرب و مشهد خبر دادند. این در حالی است که سخنگوی قوه قضائیه نیز از افزایش قتل‌های فجیع در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داده بود.
خبرگزاری مهر روز دوشنبه ۲۷ شهریور به نقل از دادستان کرمانشاه از تشکیل پرونده قضایی برای قتل ۴ عضو یک خانواده در اسلام آباد غرب خبر داد.
بنابراین گزارش ساعت سه و نیم ظهر روز دوشنبه، مردی ۳۷ ساله با استفاده از «اسلحه شکاری تک‌لول» همسر و دو فرزند دختر خود،‌ ده ساله و چهار ساله،‌ را با شلیک گلوله به ناحیه صورت در منزلش به قتل رسانده است.
این فرد سپس با شلیک گلوله به صورت خود، خودکشی کرد.
خودکشی،‌ پس از قتل در مشهد
روزنامه خراسان نیز روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور از خودکشی یکی از ماموران نیروی انتظامی پس ازبه قتل رساندن همسرش خبر داد.
به گزارش این روزنامه حدود ساعت چهار بعد ازظهر روز دوشنبه فردی با لباس نیروی انتظامی پدر همسرش را در حیاط یک مجتمع مسکونی چهار طبقه با شلیک گلوله مجروح کرد و سپس با شلیک به همسرش در داخل آپارتمان او را به قتل رساند و با شلیک تیر دیگری مادر همسرش را نیز مجروح کرد.
این مامور ۲۷ ساله نیروی انتظامی سپس به کلانتری محل خدمتش، شهید رجایی، بازگشت و در حیاط پشتی کلانتری با شلیک گلوله به زندگی خودش نیز خاتمه داد.
روز یک‌شنبه غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در مصاحبه مطبوعاتی هفتگی خود از افزایش «قتل‌های فجیع» در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال خبر داده بود.
محسنی اژه‌ای با اشاره به وقع قتل در اتوبان تهران- قم گفت که در این حادثه «دیدن فیلم‌های خشن و استعمال مواد مخدر» از انگیزه‌های قتل یک کودک با ۴۰ ضربه چاقو بوده است.
روز دوشنبه، روزنامه همدلی در نیم‎تای صفحه یک خود با تیتر «مردم به هم رحم کنید»، نسبت بهافزایش خشونت در جامعه ایران ابراز نگرانی کرده‌بود.
این روزنامه با اشاره به اینکه «تعداد قتل‌های فجیع و البته در چند ماه اخیر با محوریت کودکان، به ‌اندازه‌ای بوده که برای پیداکردنشان نیازی به سرچ اینترنتی نیست»، مواردی چون تعرض و قتل ابوالفضل ۱۱ ساله در محله گمرک تهران،«قتل فجیع دو خواهر ۱۹ و ۲۴ ساله در تهرانپارس توسط پدرشان»، بازداشت «حمید صفت، خواننده رپ» به عنوان مظنون قتل ناپدری‌اش، مرگ بنیتای ۸ ماهه» پس از رها کردن خودروی سرقت شده پدرش، قتل «آتنای شش ساله» در پارس‌آباد مغان، قتل «ستایش‌ها؛ یکی کلاس اول و دیگری مهدکودکی؛ یکی در ورامین و افغانستانی و دیگری در نیریز فارس و شیرازی» را به عنوان نمونه هایی از خشونت برشمرده است.
آمار منتشر شده در مورد میزان وقوع قتل در ایران در خرداد ۹۵ نشان داده است که ۳۱ درصد قتل‌ها توسط بستگان و افراد درجه یک خانواده رخ داده است.
محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس آگاهی ایران همچنین از صدرنشین بودن قتل‌های ناموسی در ایران نسبت به سایر قتل‌ها خبر داده بود.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen