Freitag, 29. September 2017

عضو ستاد کودتا بعد از ٨ سال هنوز در حال دلیل‌تراشی برای سرکوب مردم و توجیه حصر

سردار نجات جانشین رییس سازمان اطلاعات سپاه با حضور در برنامه دستخط، طبق روال چند ماه گذشته با تلاش برای تبرئه رهبری از عملکرد جانبدارانه و بعضا تحریک‌کننده وی در سال ۸۸ و پس از آن، در سخنانی شبیه به سخنان هفته قبل خود مدعی شده است: یک دفعه دانشجوها آمدند خدمت آقا که در ماه رمضان بود، یک نفر از وسط آن دانشجویان بلند شد و به آقا عرض کرد که چرا ما در مقابل این منافقین آنقدر صبر و حوصله از خودتان نشان می‌دهید؟ آقا فرمودند چرا شما به مجردی که یکسری از افرادی که تخلفی کردند یا انتقادی کردند، لقب منافق می دهید؟ یعنی حاضر نشدند -با اینکه افراد فتنه گر بودند که ظلم بزرگی به نظام کردند- این را حاضر نشدند که بپذیرند و به اینها بگویند منافق.
عاشورای ۸۸ و ادعایی تازه برای تطهیر رهبری
رییس سازمان اطلاعات سپاه در ادامه سخنان خود به عاشورای سال ۸۸ اشاره کرده است. همان عاشورایی که عزاداران حسین در خیابان و در مقابل چشم همگان ترور شدند، ماشین از رویشان گذشت و از روی پل به پایین پرتاب شدند و در نهایت متهم به فتنه‌گری و شکاندن حرمت عاشورای حسینی شدند. و حالا این عضو اطلاعات سپاه مدعی است که رهبری همان زمان گفته است که آشوب‌ها ربطی به جنبش سبزی‌ها یا به قول وی اهل فتنه! ندارد. نوشدارویی پس از مرگ سهراب. روایتی از رهبری پس از سرکوب‌ها و بازداشت‌های فراوان و احکام سنگین به بهانه عاشورا از میان سبزها.
نجات گفته است: آن روزی که آن اتفاقات عاشورا افتاد که یک عده‌ای به این خدام عاشورا در روز عاشورا حمله کردند و آن شعارها را هم دادند، بلافاصله از طرف دفتر آقا برای ما پیام آوردند از ظرف ایشان و گفتند این را بدانید این آقایانی که فتنه‌گر هستند انها اهل این کار نیستند که می آیند خیمه امام حسین را آتش می‌زنند! اینها کار ضد انقلاب است، این را به آنها نسبت ندهید! با اینکه ما می‌توانستیم با این‌همه خیانتی که آنها کردند، بگوییم کار آنها است، اما آقا حاضر نشدند این مقدار هم ما در کارمان اشتباه بکنیم. حالا علی‌رغم اینکه آقا نسبت به حادثه عاشورا تاکید داشتند که نکند ما این را نسبت بدهیم به فتنه‌گرها، شما نگاه کنید یکی از همین سران فتنه فردای آن روز به جای اینکه خودش هم محکوم کند جریان اهانت به امام حسین را، گفتند که خداجویانی که در روز عاشورا آمدند با نیروهای نظامی…! افرادی که ضدانقلاب بودند، آن فتنه‌گر اسمشان را گذاشت خداجو! از این چیزها زیاد است.
فراموشی صدها بازداشتی که به تبرئه انجامید
این سردار سپاه همچنین مدعی شده است: آن موقع در جریان فتنه افرادی دستگیر می‌شدند، سریع نیروی انتظامی اینها را بازجویی می‌کرد اصرار هم این بود که شب تا صبح تکلیفشان معلوم شود، کسی بیگناه نگهداری نشود. یک نکته عجیبی را آقا گفتند که الان من به بچه های اطلاعات می‌گویم باورشان نمی‌شود. آقا فرمودند اگر شما ۵۰ نفر را دستگیر کنید بدانید ۴۹ نفر از آنها گناهکار هستند، مجرم هستند و یک نفرشان بیگناه است و نمی‌توانید تشخیص بدهید آن یک نفر کدامشان است، نمی‌توانید این ۵۰ نفر را شب تا صبح نگه دارید! یا باید آن بی‌گناه را تشخیص بدهید و آزادش کنید یا هر ۵۰ نفر را رها کنید. به خاطر اینکه یک بیگناه را نکند ما شب تا صبح نگه داریم.
این ادعای عجیب در حالی مطرح می‌شود که طی سال‌های گذشته و خصوصا در سال ۸۸ و ۸۹ چند صد تن از فعالان در رده‌های مختلف فعالیت بازداشت‌های موقت طولانی داشته‌اند. بازداشت‌هایی که هرچند بسیاری از آنها در دادگاه‌های ناعادلانه منتج به احکام طولانی شد، بسیاری دیگر نیز بودند که پس از ماه‌ها انفرادی نه تنها از اتهامات وارده تبرئه شدند و منع تعقیب خوردند که برای برخی حتی مدارک سپاه و اطلاعات برای متهم کردنشان برای دادگاه هم کفایت نکرد و پرونده‌ها مختومه اعلام شد. بازداشتی‌ها پس از هفته‌ها و ماه‌ها انفرادی در ۲۰۹ ۲۴۰ و دوالف و … آزاد شدند و در پایان به یک حلالیت طلبی ساده و شفاهی اکتفا شد.
با افشاگران کهریزک چه کردید؟
یکی دیگر از مباحث مطرح شده توسط سردار نجات ماجرای کهریزک بود. او گفته است: اولین نفری که در قضیه کهریزک، گزارش آمد و به قوه قضاییه گفتند، قبل از اینکه این اتفاقات بیفتد، دستور دادند که بروید رسیدگی کنید، همچین گزارشی هست، دادستان آن موقع اطمینان داد که رسیدگی شده! او هم ظاهرا گروهی را فرستاده بود و آنها گفته بودند که نه این چیزها نیست و ما رفع کردیم آن اشکلات را. اگر همان موقع که گفته بودند رسیدگی کرده بودند این اتفاقات نمی افتاد در آن مقطع.
سردار دروغ ظاهرا امید دارد که مردم و فعالان فراموش کنند که افشاگر اصلی ماجرای کهریزک، شیخ محصور مهدی کروبی بود که متهم به سیاه نمایی علیه نظام شد و دو تن از جوانان این کشور، محمد داوری و مهدی محمودیان هر کدام ۵ سال به اتهام پیگیری و انتشار جنایات کهریزک در زندان اوین و رجایی شهر روزگار گذراندند.
محمد داوری جانباز جنگ تحمیلی، روزنامه نگار، فعال صنفی جامعه معلمان و سردبیر سایت سحام نیوز (سایت وابسته به مهدی کروبی) بود و در پی افشاگری مهدی کروبی در مورد فاجعه کهریزک تحت تعقیب قرار گرفته و بازداشت شد.
مهدی محمودیان نیز که در ۲۵ شهریور ماه ۸۸ در منزل شخصی اش بازداشت شد، نقش برجسته ای در افشای جنایت کهریزک داشت. او کسی بود که برای اولین بار در خصوص شکنجه، ضرب و شتم و رفتارهای غیرانسانی در این بازداشتگاه اطلاع رسانی کرد.
عصبانیت از درخواست‌های مکرر رفع حصر و آغاز توجیهی جدید
نجات در بخشی دیگر از سخنان سراسر تحریف‌شده خود به محصوران و دلایل آغاز حصر می‌پردازد. او هم مانند دیگر هم‌پیمانان کودتا و سرکوب می‌گوید اعتراض‌ها دی ماه ۸۸ تمام شد و جنبش سبز مرد. هرچند نمی‌گوید اگر معتقد است که جنبش سبز تمام شده، پس چرا هنوز رهبری در سخنان خود فتنه! را خط قرمز خود می‌خواند و یکی از معیارهای قضاوت و پرونده‌سازی اعلام برائت از جنبش سبز است. سردار دروغ گفته است: خیلی‌ها فکر می‌کنند که حصری که اتفاق افتاد به دلیل آن حوادث بعد از انتخابات اینطور نبود. فتنه و جریانات آشوب‌های بعد انتخابات از بیست و چهار خرداد بوده در نه دی سال ۸۸ تمام شد. اردوکشی شد، روز قدس آمدند آن شعارها را دادند، روز سیزده آبان روز عاشورا این کارها را انجام دادند، لیکن روز ۹ دی همه چه آنهایی که به آقای موسوی رای دادند چه آنهایی که به احمدی‌نژاد رای دادند، فتنه را محکوم کردند و آن راهپیمایی را در تهران و سراسر کشور انجام دادند و فتنه خوابید. لیکن فتنه‌گرها آزاد بودند. اما بیست ماه بعد اتفاق جدیدی افتاد. آن اتفاق جدید چه بود؟ انقلاب بیداری مردم در مصر اتفاق افتاده بود، بیداری مردم در تونس اتفاق افتاده بود، جریان شورش شورشیان مسلح سوریه بر علیه آقای بشار اسد هم شروع شده بود. بعضی از این افراد که الان هم آزاد هستند، از زندان نامه نوشتند به مصر و تونس و گفتند جنبش شما مثل جنبش سبز ماست! یعنی چه؟ یعنی نظام ما را با نظام مصر و تونس مقایسه کردند!
البته نجات که آن موقع معاون امنیت داخلی بوده است نمی‌گوید که اگر تصمیم به حصر برای یک مقطع نگرانی بوده است پس چرا نزدیک به ۷ سال است که طول کشیده و هنوز هم در مقابل درخواست رفع حصر، معدودی که قدرت در دستان‌شان جا خوش کرده است وحشت‌زده می‌شوند و عصبانی معترض می‌شوند به این مطالبه ملی.
صدور حکم اعدام و حبس ابد بدون تشکیل دادگاه در مقابل ۸۰ میلیون بیننده
سردار دروغ در پایان این سخنان خود و در پاسخ به احتمال رفع حصر گفته است: تا جایی که من اطلاع دارم، این در جلسه اخیر شورای امنیت ملی هم مطرح شده، اگر شورای عالی امنیت ملی تصمیم بگیرد که حصر را بردارد، این حق قوه قضاییه است که اینها را محاکمه کند. علی القاعده این نوع جرایم هم اگر برود قوه قضاییه فرد محاکمه بشود، من بعید می‌دانم حکمی کمتر از اعدام یا حبس ابد به این افراد بخورد.
اما او به این موضوع مهم توجه نمی‌کند که قوه قضاییه که طی ۸ سال گذشته انواع و اقسام عداوت‌ها را با میرحسین و کروبی و رهنورد داشته و از هیچ تریبونی برای اتهام زنی و فحاشی به آنها دریغ نکرده است، حالا چطور می‌تواند حالا در نقش قاضی بی‌طرف دادگاه تشکیل دهد و قضاوت کند. و البته موضوع مهم‌تر اینکه درخواست تشکیل دادگاه یکی از خواست‌های جدی افرادی چون علی مطهری و محصوران بوده که بارها با عناوین مختلف مطرح و به اعتصاب غذای مهدی کروبی منجر شده است.
و حالا سردار دروغ و یکی از بانیان اصلی سرکوب مردم و فعالان در سال ۸۸ و سال‌های پس از آن، در مقابل چشم ۸۰ میلیون ایرانی به راحتی حکم حبس ابد و اعدام صادر می‌کند. حرکتی که اگر در حکومتی قانون‌مدار و سالم رخ داده بود، یکی از مصداق‌های بارز برای محکوم شدن همین فرد بود اما دریغ…

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen